۱۴۰۲ شنبه ۲ دي چاپ
در راستای لبیک به منویات رهبر انقلاب صورت گرفت؛

فرش قرمز «بانک ایران زمین» زیر پای استارت آپ ها و دانش بنیان ها

فرش قرمز «بانک ایران زمین» زیر پای استارت آپ ها و دانش بنیان ها

اقتصاد میهن: استارتاپ‌ها به‌عنوان شرکت‌های نوپا و کوچک فناوری محور، نقش بسزایی در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و ارتقای سطح رفاه در جوامع دارند. به‌طوری که استارتاپ‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه، به حل مسائل و نیازهای جدید در حوزه‌های مختلف می‌پردازند.

با تاکیدات مداوم مقام معظم رهبری بر حمایت تمام قد بنگا ه های اقتصادی  از دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها ، اهمیت این موضوع دو صد چندان شده و ما شاهد هستیم که در سال های اخیر این شرکت ها  توانسته اند در سایه نقش محوری بانکها در اقتصاد کشور،  دستاورد‌های شاخصی را در عرصه‌های مختلفی علمی و اقتصادی در کارنامه خود به ثبت رسانده ودر توسعه اقتصادی کشورنیز  نقش انکارناپذیری را ایفا کنند.

لبیک بانک ایران زمین به منویات رهبر انقلاب

با توجه به اهمیت این مساله و در راستای لبیک گفتن به منویات رهبر انقلاب ، حمایت تمام قد از استارت آپ ها در دستور کار بانک ایران زمین که عنوان یک نهاد پیشرو در حمایت از طرح‌های نوآورانه را با خود به یدک می کشد، در دستور کار مدیران این بانک قرار گرفت.

 

این بانک با تاسیس مرکز نوآوری  در سال ۱۳۹۸  (با تمرکز بر حوزه‌های فناوری مالی (فین تک)، بلاکچین، هوش مصنوعی، بیگ دیتا و تجارت الکترونیک و استفاده از ظرفیت‌های زیرساخت‌های موجود در این مرکز)  با هدف استفاده از تجارب موجود برای بهبود و توسعه زیست بوم کسب و کار‌های نوپا در جهت توسعه و حمایت از طرح‌های نوآورانه، شرایط بسیار مناسبی برای حضور کسب‌وکارهای نوپا، صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه در قالب برنامه‌های شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری کسب‌وکار فراهم کرده است.

حمایت از تمامی بخش های زیست بوم نوآورانه کشوردر مرکز نوآوری بانک ایران زمین

شعار مرکز نوآوری بانک ایران زمین «نوآوری به گستره ایران زمین» و هدف این مرکز «حمایت از تمامی بخش های زیست بوم نوآورانه در سراسر کشور» می باشد و برای رسیدن به این هدف تلاش های گسترده ای در دستور کار مدیران آن قرار گرفته است.زیرساخت های فراهم شده در مرکز نوآوری ایران زمین، شرایط مناسب حضور در فضای کسب‌وکار را برای صاحبان طرح ها در قالب برنامه‌ شتابدهی فراهم ساخته است. فضای کار اشتراکی، شبکه ارتباطی گسترده با فعالان زیست ‌بوم، با مراکز علمی و دانشگاهی، موقعیت ممتازی را برای صاحبان طرح های نوآورانه ایجاد کرده؛ تا در مسیر مناسب رشد و ارزش آفرینی قرار گیرند.

همچنین مرکز نوآوری ایران زمین توان و حیاتی نوآوری و کارآفرینی است بانک ایران زمین امکانات خود را در خدمت پرورش طرح‌های خلاق زمین با درک این مساله مهم اقدامات متعددی در ارزش آفرین و گروه‌های پویایی قرار داده که برای حمایت از کسب و کار‌ها با خدمات نوآورانه داشته رشد و حضور اثر گذار در فضای کسب و کار نیازمند است.

شرایط مناسب حضور در فضای کسب‌وکار برای صاحبان طرح ها در قالب برنامه‌ شتابدهی

بر اساس این گزارش، دایره حمایت مرکز نوآوری ایران زمین به گستردگی خلاقیت صاحبان طرح ها، وسعت اندیشه خلاق آنها و همت والای فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا خواهد بود.فضای کسب‌و‌کارهای نوپا در کشور نیازمند حمایت هوشمندانه از طرح‌های خلاق است؛ که این بانک توانسته با استفاده از تجارب موجود گام های بلندی را برای هم افزایی و توسعه زیست‌بوم کسب‌وکارهای‌نوپا بردارد . استفاده از نیروی انسانی کارآمد و با تجربه در کنار امکانات ارزشمندی که در مرکز نوآوری ایران زمین گردآوری شده، نوید بخش افزایش توان و نشاط بستر کسب و کارهای نوپای کشور است.زیرساخت های فراهم شده در مرکز نوآوری ایران زمین، شرایط مناسب حضور در فضای کسب‌وکار را برای صاحبان طرح ها در قالب برنامه‌ شتابدهی فراهم ساخته است.

فضای کار اشتراکی، شبکه ارتباطی گسترده با فعالان زیست بوم، با مراکز علمی و دانشگاهی، موقعیت ممتازی را برای صاحبان طرح های نوآورانه ایجاد کرده؛ تا در مسیر مناسب رشد و ارزش آفرینی قرار گیرند.همچنین   فضای نوپا، صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه در قالب کار اشتراکی، شبکه ارتباطی گسترده با فعالان برنامه‌های شتابدهی و سرمایه گذاری کسب و کار زیست بوم با مراکز علمی و دانشگاهی موقعیت فراهم کرده است.

سخن پایانی

بانک ایران زمین با راه‌‌‌اندازی مرکز نوآوری به دنبال حمایت از استارت‌آپ‌‌‌ها و کسب و کارهای نوپاست و در راستای همین هدف، تسهیلات اعطایی به بخش خصوصی را با ۳۲‌ درصد رشد به ۳۵۳‌ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال رسانده است.با توجه به زیرساخت‌های موجود در مرکز نوآوری ایران ‌زمین، در کنار امکان دسترسی به زیرساخت بانکداری باز، شرایط بسیار مناسبی برای حضور کسب‌وکارهای نوپا، صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه در قالب برنامه‌های شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری کسب‌وکار فراهم آمده است و همین عامل اقبال کسب و کارهای خرد به این بانک را رقم زده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها