۱۴۰۲ يکشنبه ۲۹ مرداد چاپ
مدیرعامل بیمه ایران مطرح کرد

کاهش زمان پرداخت خسارت های درمان به زیر ۵ روز/تاسیس بانک بیمه ایران منتفی شد

کاهش زمان پرداخت خسارت های درمان به زیر ۵ روز/تاسیس بانک بیمه ایران منتفی شد

اقتصاد میهن: مدیر عامل بیمه ایران از کاهش زمان پرداخت خسارت حوزه بیمه های درمان بیمه ایران تا زیر ۵ روز خبر داد که با راه اندازی سامانه پرداخت خسارت الکترونیکی حوزه بیمه های درمانی بیمه ایران و غیر حضوری شدن فرایند دریافت خسارت بیمه گذاران این رشته تحقق یافته است.

به گزارش اقتصاد میهن، حسن شریفی، با تشریح مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب صورت های مالی منتهی به پایان سال ۱۴۰۱ بیمه ایران و شفاف سازی عملکرد این شرکت، به تشریح سیاست ها و اهم اقدامات انجام شده درسال قبل و نیز سه ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: در بیست ماهی که از تصدی مدیریتی اینجانب می گذرد، به ویژه در یک سال گذشته بیشتر تمرکز خود را با توجه به تاکیدات دکتر خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، بر روی ارائه بهترین خدمات به ذی نفعان و بیمه گذاران در کوتاه ترین زمان ممکن گذاشته و تلاش کرده ایم در زمینه شفافیت عملیات بیمه گری و امور مالی به گونه ای عمل کنیم که گویی در اتاقی شیشه ای قرار داریم. 

وی با اشاره به راه اندازی و توسعه سریع سامانه الکترونیکی پرداخت خسارت بر خط و غیر حضوری از طریق «سامانه بیمه ایران من»، گفت: با راه اندازی ۲۷ داشبورد مدیریتی، سامانه های برخط در تمامی موضوعات مرتبط با شرکت، اعم از امور حقوقی و مالی و نمایندگان و سرمایه گذاری ها و منابع انسانی و غیره  و تعدادی سامانه های الکترونیکی تاثیرگذار و کاملا کاربردی و طراحی و بکارگیری اپلیکیشن های موبایلی برخط، در سه ماهه امسال موفق به حذف تقریبا کامل بروکراسی اداری و کاغذ بازی های متداول در بیمه ایران شده ایم و روند هوشمند سازی تجاری در شرکت بسرعت در حال پیگیری است. ما همچنین برای در اختیارگذاشتن این دستآوردها به کل صنعت بیمه کشور اعلام آمادگی کرده ایم. بیمه ایران همان طور که در شورای عالی بیمه اعلام کرده است آمادگی دارد این نرم افزارها و اپلیکیشن ها را به طور رایگان در اختیار صنعت بیمه قرار دهد تا بابی باشد برای آغاز تعاملات گسترده تر شرکت های بیمه کشور در جهت هم افزایی و استفاده از ظرفیت های یکدیگر تا از موازی کاری ها هم کاسته شود.  شریفی در تشریح جزییات مهمی از عملکرد و توفیقات بیمه ایران گفت: سال قبل موفق شدیم مبلغی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کنیم که در واقع به معنای پرداخت میانگین روزانه ۸۰ میلیاد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت جبران خسارت مردم است. 

مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به صدور بخشنامه ای به منظور پرداخت فوری ۵۰ درصد خسارت های بزرگ و با مبالغ سنگین به زیاندیدگان حقیقی یا حقوقی به صورت علی الحساب افزود: بر اساس شیوه نامه ای که ابلاغ کرده ایم، پرداخت خسارت به موقع از سوی شعب پرداخت خسارت، یکی از شاخص های مهم ارزیابی عملکرد و امتیاز دهی به شعب بیمه ایران در سراسر کشور است.

رییس هیات مدیره بیمه ایران البته بیمه ایران با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی در زمینه بیمه درمان که چندی پیش رو نمایی شد. اضافه کرد: به این ترتیب مردم عزیز بیمه گذار در رشته بیمه های درمانی دیگر نیازی به حضور فیزیکی در هیچ یک از شعب ندارند و می توانند از منزل اعلام خسارت کرده و با بارگذاری مدارک و اسناد خود ظزف کمتر از ۵ روز خسارت شان را دریافت کنند. البته با تمهیدات پیش بینی شده، بزودی این زمان به ۲ تا حداکثر ۳ روز کاهش خواهد یافت که اتفاق خوبی در مسیر آشتی مردم با صنعت بیمه به حساب می آید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به رشد شاخص های عمده اقتصادی در بیمه ایران، افزود: تمامی اقدامات مردم پسند و اصولی بیمه ایران منجر شد که به طور مثال در سه ماهه امسال با تلاش تمامی همکارانم در سراسر کشور، شاهد رشد شگفت انگیز ۶۲ درصدی تولید حق بیمه باشیم. بیمه ایران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز معادل ۳۵ درصد رشد حق بیمه داشته است. همچنین در زمینه ریکاوری مطالبات معادل ۱۲۵ درصد رشد داشتیم که منجر به ۳۸۶ میلیارد تومان درآمد شد.شریفی در ادامه با اشاره به توانمندی مالی بسیار خوب بیمه ایران گفت: میزان توانگری مالی بیمه ایران بر اساس آخرین ارزیابی و اعلام بیمه مرکزی ایران از ۱۱۱ به ۱۳۴ افزایش یافته است.

طلب ۱۰٫۵۰۰ میلیارد ریالی از بنیاد شهید به زودی وصول می شود

مدیرعامل بیمه ایران در عین حال، بدهکار جدی این شرکت را بنیاد شهید و امور ایثارگران ذکر کرد و گفت: این پرونده از سال های گذشته در جریان است و برای وصول آن زمان زیادی طول کشیده است.وی میزان این معوقه را ۱۰٫۵۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این مساله در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، طرح شده و رای به نفع بیمه ایران صادر شده است که امیدواریم مبلغ یادشده به زودی از سوی سازمان برنامه و بودجه به حساب شرکت واریز شود.

زیان انباشته بیمه ایران به ۸۸٫۳۶۰ میلیارد ریال رسیده است

مدیرعامل بیمه ایران درباره زیان انباشته شرکت بیمه ایران هم گفت: این شرکت از بیش از یک دهه گذشته با مساله زیان انباشته رو به رو بوده که عمده دلیل آن، ماده ۱۹ اساسنامه شرکت مبنی بر واریز سهم دولت و سهم سهامدار از سودآوری شرکت بوده است که امیدواریم با اصلاح این ماده، زیان انباشته شرکت نیز در دو سه سال به صفر برسد.وی در عین حال از کاهش ۵۰۰ میلیارد ریالی زیان انباشته بیمه ایران در سال گذشته و رسیدن آن ازحدود ۸۹٫۰۰۰ میلیارد ریال به ۸۸٫۳۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

شریفی سود شرکت بیمه ایران را در سال گذشته ۱٫۳۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: کسری ذخایر حوزه ثالث شرکت نیز در صورت های مالی به حداقل رسیده است.شریفی درباره مطالبات معوق بیمه ایران هم گفت: اکثر فروش صنعت بیمه به صورت اقساطی است و هرچه بیمه نامه بیشتری به فروش برود مطالبات نیز افزایش می یابد ولی بیمه ایران موفق شده است که رشد این مطالبات با متوقف کند و نسبت بدهکاران را از ۲۳٫۶۹ درصد کمتر کند.به گفته وی، در کل در صنعت بیمه، حدود ۱۰ بیمه گزار هستند که پورتفوی مناسبی دارند ولی برای شرکت های بیمه بدهی تولید می کنند به همین دلیل هر سال شرکت بیمه خود را تغییر می دهند.

تاسیس بانک بیمه ایران منتفی است

مدیرعامل بیمه ایران درباره تاسیس بانک اختصاصی هم گفت: اساسنامه شرکت اجازه نمی دهد که بانک داشته باشد ولی می تواند بخشی از سهام یک بانک خصوصی را خریداری کند که این موضوع مدنظر شرکت قرار ندارد به عبارت دیگر تاسیس بانک بیمه ایران منتفی است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها