۱۴۰۲ دوشنبه ۸ آبان چاپ

سامانه فراز ایران زمین و مزایای رقابتی آن

سامانه فراز ایران زمین و مزایای رقابتی آن

اقتصاد میهن: دوران گذار از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال و حتی مبحث نئوبانک‌ها موضوعی است که اخیرا در مورد آن بسیار صحبت می‌شود. رشد تکنولوژی بانک‌ها را مجاب کرد تا برای سودآوری و بقا، به عرضه خدمات نوین در غالب بانکداری دیجیتال روی بیاورند.

به گزارش اقتصاد میهن، درحقیقت امروزه تعدد بانک‌ها و خدمات به گونه‌ای است که دیگر مشتری در فضای دیجیتال به دنبال خدمت مورد نظر خود نمی‌گردد و در کوتاه‌ترین زمان آن را یافته و مورد استفاده قرار می‌دهد. بنابراین این بانک است که باید در همه حال کنار مشتری باشد و بر رفع نیازهای مالی او به بهترین شکل متمرکز شود.فضای رقابتی بین بانک‌ها بر اساس ارائه خدمات غیرحضوری در بستر دیجیتال و با بهره‌مندی از متدهای دانش‌بنیان شکل گرفته است.در همین راستا هم پلتفرم فراز در راستای تحقق بانکداری دیجیتال به معنای واقعی، در بانک ایران زمین ارائه شده است. یکی از اقداماتی که همواره در بانک ایران زمین مورد تاکید است، افزایش میزان رضایت مشتری و ایجاد یک تجربه مطلوب بوده که سامانه فراز ایران زمین با نگاه ویژه به ارائه خدمات به کسب‌وکارهای نوپا تلاش می‌کند تا با چرخش از محصول‌گرا بودن به خدمت‌رسانی باکیفیت و متنوع، مشتری‌مداری را سرلوحه کار خویش کند.

این بانک در سال ۱۴۰۱ با رونمایی از پلتفرم فراز ایران زمین گامی بزرگ در عرصه بانکداری دیجیتال و خدمات‌رسانی به مشتریان خود برداشت. بطوریکه امروزه هر تلفن همراه، یک شعبه بانک ایران زمین است که تمامی سرویس‌های بانکی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.  «فراز»، مخفف فناوری روز ایران زمین است. شرکت فراز هم‌نام با اکوسیستم بانک دیجیتال ایران زمین، با هدف توسعه خدمات نوآورانه، شخصی سازی و برآوردن نیازهای خاص هر مشتری (شرکت‌ها و همکاران تجاری و…‌) در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، سرویس‌های بانکی خود را از طریق زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.با استفاده از این سامانه، مشتریان بانک ایران زمین دیگر نیازی به حضور و یا مراجعه به شعب ندارند زیرا تمام فعالیت‌های این نرم افزار به صورت آنلاین است.

سه مزیت رقابتی سامانه فراز ایران زمین

اما چه چیزی فراز ایران زمین را متفاوت می‌کند؟ در ادامه ۳ مزیت رقابتی سامانه فراز ایران زمین را بررسی می‌کنیم.

۱شخصی سازی

یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی فراز ایران زمین این است که به هر صنعتی اجازه داده می‌شود تا خدمات مد نظر خود را شخصی سازی کرده و اطلاعات خود را استفاده کند.به این صورت که در فراز ایران زمین بر اساس اطلاعات شخص، سرویس خدمات شخصی‌سازی می‌شود. به این صورت که مثلا سیستم می‌داند که ظرف چند روز آینده بیمه شخص ثالث مشتری به پایان می‌رسد و براساس این اطلاعات پیشنهاداتی را به او ارائه می‌کند.بنابراین موبایل بانک هر شخصی مختص به خودش بوده و این ویژگی استفاده از فراز را برای مشتریان جذاب می‌کند.علاوه بر این فراز ایران زمین با ایجاد امکان شخصی‌سازی سرویس‌ها شرایطی را فراهم کرده که مشتریان بتوانند از خدمات شخصی‌سازی شده همچون افتتاح حساب آنلاین و غیر حضوری بدون نیاز به حضور در شعبه استفاده کنند.

۲استفاده از هوش مصنوعی

بانک ایران زمین در همراه بانک فراز خود از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این تکنولوژی به مشتری کمک می‌کند تا به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر شناخته شده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. علاوه بر این با بررسی سبک زندگی و نیازهای مشتری، بانک قادر است خدمات خاص و پیشنهادهای متناسب ارائه دهد. پلتفرم فراز با تحلیل الگوریتم‌های هوش مصنوعی، به تعاملی هوشمند با مشتریان خود می‌پردازد و خدمات خاص و پیشنهادهای متناسب با نیازهای آنها ارائه می‌دهد.

۳تجربه استفاده از یک نئوبانک

رویکرد بانک ایران زمین در این حوزه توسعه سامانه ها و پلتفرم ها برای انجام خدمات بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعب است.بانکداری دیجیتال شامل سطح بالایی از اتوماسیون فرآیند و خدمات مبتنی بر وب است و این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا از طریق لپ تاپ، موبایل و خدمات خودپرداز به داده‌های مالی دسترسی پیدا کنند. همچنین این خدمات منجر بدان می‌شود که سامانه فراز ایران زمین فراتر از یک بانک به مشتریان ارائه خدمت کند.این موارد تنها بخشی از برتری سامانه فراز بانک ایران زمین هستند. در دنیای امروز که تکنولوژی با سرعت بالایی در حال رشداست، اگر بانک‌ها از قافله رشد و تامین نیازهای مشتری عقب بمانند، به حاشیه رانده شده و فراموش می‌شوند. بر همین اساس نیز بانک ایران زمین در همگام شدن با علم روز، جایگاه پایدار خود را در عرصه مالی کشور، تثبیت کرده است.

حسین زیدی

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها