۱۴۰۰ شنبه ۷ اسفند چاپ
تبلیغ گلیم جهانی سیرجان روی لباس بازیکنان گل‌گهر، اقدامی ارزشمند است

تقدیر معاون وزارتخانه میراث فرهنگی از گل گهر

تقدیر معاون وزارتخانه میراث فرهنگی از گل گهر

اقتصاد میهن: معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مجموعه گل‌گهر سیرجان بابت اهتمامِ به معرفی شهرجهانی گلیم تقدیر و تشکر کرد.

پویا محمودیان در حاشیه سفر خود به کرمان با بیان اینکه؛ اگر شهری جهانی شد باید همه مسئولان پای کار بیایند و تمام عزم‌شان را در زمینه دیده‌شدن ظرفیت‌های پنهان صنایع‌دستی جزم کنند، گفت:«روی لباس بازیکنان فوتبال تیم این مجموعه عنوان “سیرجان شهر جهانی گلیم” و نقوش این دست‌بافته‌ی جهانی به زیبایی حک شده، که این اقدام برای حوزه فرهنگ و هنر بسیار ارزشمند است.»

اما روز گذشته و در اقدامی ماندگار، از مجموعه کتاب‌های دایره‌المعارف دست‌بافته عشایری و روستایی سیرجان و دایره‌المعارف گلیمِ شهرجهانی سیرجان با حمایت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، رونمایی شد.این دو جلد کتاب ارزشمند که حاصل تحقیق، پژوهش و تحریر عقیل سیستانی مولف و مدرس دانشگاه است، در راستای اعتلای جایگاه شهر جهانیِ گلیم و هم‌چنین معرفی طرح‌ها و نقوش متداول گلیم‌جهانی سیرجان به چاپ رسیده است. معرفی دست‌بافته‌های ملزوم زندگیِ عشایری و روستایی، وضعیت فرش‌بافی در ایلات و طوایف مهم، معرفیِ مهم‌ترین تکنیک‌‌های قالی‌بافی و… از دیگر بخش ها و اهداف این دو کتاب نفیس است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها