۱۴۰۰ يکشنبه ۵ دي چاپ
مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان مطرح کرد:

زیان ۵۵۰ میلیون دلاری صنعت فولاد از ۵۵ روز قطعی گاز

زیان ۵۵۰ میلیون دلاری صنعت فولاد از ۵۵ روز قطعی گاز

اقتصاد میهن: مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد گفت: اگر ۵۵ روز در سال گاز فولادی‌ها قطع شود در حالت خوشبینانه ۵۵۰ میلیون دلار کاهش تولید خواهیم داشت.

کسری غفوری در سمینار تخصصی چالش گاز و در پنل تخصصی تامین پایدار گاز در زنجیره فولاد گفت: قطعی گاز در مجتمع گاز خرسان زودتر از سایر شرکت‌ها رخ داد. فولاد خرسان زنجیره فولاد را به صورت کامل دارد و اگر یک جای زنجیزه با مشکل مواجه شود سایر بخش های زنجیزه هم با مشکل رو به رو می‌شود.وی افزود: صنعت فولاد امروز صنعت پیشران در کشور است و پتانسیل سرمایه گذاری دارد. باید به عنوان یک الزام در بخش انتقال آب از خلیج فارس به مقدار قابل توجهی سرمایه گذاری کنیم. حال باید در بخش گاز هم سرمایه‌گذاری کنیم و باید وزارت نفت و صمت در کنار ما باشند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: امروز مصرف خانگی به ۵۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت شمابه سال گذشته ۱۸ درصد معادل ۸۰ میلیون افزایش یافته است. این در حالی است که در بخش تولید به دلیل اینکه فشار تولید افزایش پیدا نمی کند گاز کم شده است. غفوری افزود: امکان استفاده از سوخت دوم در صنعت فولاد وجود ندارد و فقط می توانیم از گاز استفاده کنیم. گاز از مواد اولیه تولید آهن اسفنجی است. وی ادامه داد: اگر ۵۵ روز در سال گاز فولادی‌ها قطع شود در حالت خوشبینانه ۵۵۰ میلیون دلار کاهش تولید خواهیم داشت و ۱۴ تا ۱۸ درصد از برنامه پیشبینی شده عقب خواهیم بود. در حوزه فولاد این مسئله برای شرکت ملی گاز و دولت یک بازی باخت-باخت است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها