۱۴۰۰ سه شنبه ۹ آذر چاپ

حمله نماینده مجلس به خودروسازان : تلفاتشان وحشتناک تر از کرونا است ! / تاوان بی‌کیفیتی را مردم با جانشان می‌دهند !

حمله نماینده مجلس به خودروسازان : تلفاتشان وحشتناک تر از کرونا است ! / تاوان بی‌کیفیتی را مردم با جانشان می‌دهند !

اقتصاد میهن: نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: کارخانجات خودروساز مدعی هستند زیان می‌دهند، برای رسیدگی به این ادعا‌ها لازم است مجلس ورود کرده و بررسی کنند که آیا این کارخانجات واقعا زیان‌ده هستند و اگر صحت دارد دلایل آن چیست؟

ولی الله بیاتی تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌ها با قیمت بسیار بالا و کیفیت بسیار پایین در اختیار مردم قرار می‌گیرد، خودرو‌ها از ایمنی پایینی برخوردار هستند و تاوان بی‌کیفیتی خودرو‌ها را مردم با جانشان می‌دهند. وی گفت: امروز نگران کشته‌های کرونا هستیم، در حالی که قربانیان تصادفات جاده‌ای آماری به مراتب وحشتناک‌تر از کرونا دارد و خودرو‌های بی‌کیفیت تلفات بیشتری از کرونا می‌گیرد و کسی نگران آن نیست.

بیاتی بیان داشت: جاده‌ها با خودرو‌ها همخوانی ندارد، جاده‌سازی نمی‌کنیم، اما هر سال به تعداد خودرو‌های جاده‌ها می‌افزاییم، خودرو‌های بی‌کیفیت در کنار جاده‌های ناامین قتلگاه مردم شده‌اند، اگر قرار است خودرویی را تولید و روانه بازار کنیم باید زیرساخت‌های آن را هم فراهم کنیم.وی گفت: روش قرعه‌کشی در واگذاری خودرو به متقاضیان روش خوبی نیست و تنها یک مُسکن است، اصولا در قرعه‌کشی روش صحیحی نیست و حق به حقدار نمی‌رسد، اکثر کسانی که در قرعه‌کشی‌ها برنده می‌شوند، بعد از تحویل خودرو آن را می‌فروشند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس ادامه داد: زمانی که ایران در ساخت پهباد و موشک به توانمندی رسیده، قطعا برای ساخت خودرو نیز توانایی لازم را دارد، اما انحصارطلبی در بازار خودرو باعث شده هیچ کارخانه دیگری در کشور راه‌اندازی نشده و به دلیل نبود رقابت مردم مجبور به خرید همین خودرو‌ها با کیفیت پایین شوند. بیانی افزود: اگر می‌خواهیم بازار خودرو به ساماندهی برسد و هم‌زمان از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد، باید انحصار را از خودرو حذف کرده و افق روشنی از وضعیت قیمت خودرو در اختیار مردم قرار دهیم.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها