۱۴۰۰ شنبه ۱۶ مرداد چاپ

اجرای پروژه های نو در راستای کاهش مصرف انرژی در منطقه 5

اجرای پروژه های نو در راستای کاهش مصرف انرژی در منطقه 5

اقتصاد میهن: شهردار منطقه 5 با اشاره به اهمیت کاهش مصرف انرژی به خصوص در روزهای گرم تابستان گفت: برای اولین بار اقداماتی نو در راستای بهینه سازی و کاهش مصرف حامل های انرژی در ساختمان های این منطقه رقم خورده است

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، محمود کلهری شهردار منطقه 5 با بیان اینکه با نظارت عالی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برای اولین بار اقداماتی نو در راستای بهینه سازی و کاهش مصرف حامل های انرژی در ساختمان های این منطقه رقم خورده است گفت: یکی از این پروژه ها اجرای پروژه سختی زدایی در راستای کاهش مصارف انرژی است  که از  راهکار حاصل شده شاهد ممیزی انرژی در ساختمان های شهرداری منطقه5  هستیم.وی افزود: در این اقدام روش های بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی که از مطالعات ممیزی انرژی در ساختمان های شهرداری استحصال شده توسط شرکت های دانش بنیان و اختراعات ثبت شده برای نخستین بارتوسط این منطقه اجرا خواهد شد.
شهردار منطقه 5 ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به رسوب گیرالکترومغناطیس جهت حذف رسوبات آب به منظور اتلاف کمتر انرژی و کاهش آسیب به تاسیسات ساختمانی و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی در فرایندهای سنتی سختی زدایی اشاره کرد.
کلهری به یکی دیگر از پروژه های نو در راستای کاهش مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: پروژه استفاده مجدد آب خاکستری ،از دیگر اقداماتی است که در شهرداری تهران توسط منطقه 5 اجرا خواهدشد. باکاهش نزولات آسمانی و منابع آبی به منظور بازیابی و استفاده مجدد از آب خاکستری اقدامات نوینی توسط شرکت های دانش بنیان در سرویس های بهداشتی این منطقه جهت بازچرخانی آب خاکستری و کاهش اتلاف منابع آب شرب و تولید کمتر فاضلاب سیاه و هزینه های تصفیه آب انجام خواهدشد.
شهردار منطقه 5 تاکید کرد: این اقدامات پس از انجام ممیزی انرژی در ساختمان های متعلق به شهرداری منطقه5 با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار از مجموعه راهکارهای حاصل شده و پس از بررسی های  فنی و مدل سازی مصرف حامل های انرژی حاصل شده است. وی در پایان اذعان داشت: تمامی موتورخانه ساختمان های این منطقه جهت بررسی سلامت تجهیزات و نحوه کارکرد، اتلاف انرژی و میزان تولید  آلودگی به صورت سالیانه در دوفصل گرم و سرد با انجام معاینه فنی در 21 موتورخانه ساختمان متعلق به شهرداری منطقه 5 که مجموعا دارای 27 دیگ و مشعل است بررسی و بروزرسانی می شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها