۱۴۰۰ جمعه ۷ خرداد چاپ

​​​​​​​ورود پلیس به ماجرای ویدئوهای یک تبعه چینی در ایران

​​​​​​​ورود پلیس به ماجرای ویدئوهای یک تبعه چینی در ایران

اقتصاد میهن: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گفت: تصاویری در فضای مجازی مبنی بر ادعای ارتباط نامتعارف با کاربران ایرانی توسط یکی از اتباع بیگانه، منتشر شده است که بسیاری از هموطنان و اصحاب رسانه خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. پرونده‌ای در رابطه با پیگیری و مشخص شدن صحت و سقم این موضوع تشکیل شده است.

سرهنگ‌ سیداحمد خسروی، رئیس مرکزاطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی روز جمعه ۷ خرداد از تشکیل پرونده برای “یکی از اتباع خارجی” خبر داد که در فضای سایبری ۵۰ فیلم از ارتباط با دختران ایرانی منتشر کرده است.خسروی‌ گفت: «تصاویری در فضای سایبری منتشر شده‌ است مبنی بر این که یکی از اتباع بیگانه مدعی شده با کاربران ایرانی ارتباط نامتعارف دارد.» این مقام نیروی انتظامی در ادامه توضیح داد دو پلیس تخصصی برای روشن کردن ابعاد ماجرای این پرونده پیگیری را آغاز کردند.

ماجرا چه بود؟

سایت رکنا ماجرا را این گونه گزارش کرده است: «اخیرا یک فرد چینی اقدام به انتشار فیلم‌هایی از روابط خود با دختران نوجوان ایرانی در شبکه یوتیوب کرده است. انتشار نزدیک به ۵۰ فیلم از فضای شخصی زندگی این دختران، بدون اجازه آنان که اکثرا کمتر از ۱۸ سال سن دارند. پلیس پاوا (پلیس کنترل اتباع خارجی) تحقیقات برروی این پرونده را آغاز کرده است.»طبق اطلاعات پلیس مرد چینی ساکن ایران است. فیلم‌های او پس از انتشار یکی پس از دیگری در شبکه اجتماعی یوتیوب بارگزاری شده‌اند. در این فیلم‌ها این مرد چینی در مورد رابطه‌اش با دختران نوجوان، دعوت شدن به شام و نظراتی که دختران ایرانی راجع به شخصیت او داده بودند توضیح داده است.

اعتراض دختران به انتشار کلیپ‌های خصوصی

برخی از دخترانی که در فیلم‌ها دیده می‌شوند از این جوان چینی درخواست کردند که کلیپ‌ها را از صفحه شخصی خود در یوتیوب بردارد و حتی عده‌ای اعتراض کرده و گفته بودند که قرار نبود این کلیپ‌ها منتشر شود. مرد چینی بعد از اعتراضات دختران و آغاز تحقیقات پلیس اقدام به حذف کلیپ‌ها از حساب خود کرده است. گفته می‌شود که فیلم‌ها حاوی صحنه‌های مستهجن نیست اما بدون اجازه این دختران انتشار یافته است. ماجرای در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب گسترده‌ای داشته و انگشت اتهام عمدتا متوجه این فرد چینی است.

این چینی به پلیس گفته است که انگیزه‌اش نشان دادن سبک زندگی ایرانیان بوده و تولید چنین محتوایی در فضای یوتیوب در همه جای جهان امری طبیعی بوده است!! او مدعی شده قصد توهین به‌ کسی را نداشته و با حذف کلیپ‌ها در یک کلیپ تازه شده عذرخواهی کرده است!

 اگر در یکی از کشورهای اروپایی اتفاق افتاده بود

برای نخستین بار، مهدی رستم پور روزنامه‌نگار ایرانی مقیم خارج در صفحه اینستاگرام خود به این موضوع پرداخت و نوشته بود: یک ‍ پسر چینی مقیم ایران از دختران ایرانی و روابط خصوصیشان فیلم میگیرد و در یوتوب منتشر میکند! این پسر چینی مقیم ایران ویدیوهایی از روابطش با دختران ایرانی منتشر میکند و میگوید ارتباط با دختران ایرانی خیلی راحت است و به آسانی او را به خانه شان دعوت میکنند، اما به او خسیس میگویند…!

تعدادی از فیلم هایی که در یوتوب از او موجود است نشان می‌دهد که او مخفیانه از روابط خصوصی ش با دختران ایرانی فیلم گرفته است. بسیاری به زبان چینی و انگلیسی در زیر پست های او نوشته اند که قرار نبوده این فیلم ها منتشر شود!پنجاه ویدیو منتشر کرده، که چند نفر از این دختران هم کمتر از هجده سال سن دارند! اگر همچین سواستفاده ای در یکی از کشورهای اروپایی اتفاق افتاده بود در همان هفته های اول بازداشت شده بود اما سه ماه از زمان انتشار ویدیوهای او میگذرد، در کشوری که اگر روسریت  عقب برود، ماشینت توقیف میشود، آیا برای بازداشت و محاکمه او اقدام خواهد شد؟

دوستی محترم که مدرس زبان چینیه و با دیدن استوریها در اینستاگرام متوجه شده که شخص مورد نظر، پنهانی فیلم می گرفته و بی اجازه در چندین کلیپ گذاشته یوتوب قرار داده. بهش پیامک زده اما پاسخی نگرفته. پسره در هتلی در یزد، پول نداده و فرار کرده. ويديوها رو فقط در یوتوب و اپلیکیشنهای چینی می گذاره . دانشجویان ایرانی در چین میگن در اپلیکیشنهای چینی  هم ويديوها رو گذاشته و بازدیدش میلیونی بوده! این شخص اگه ایرانی هم بود یا اهل هر کشور دیگه ای، رفتارش مجرمانه و غیر قانونیه. نقض مکرر حريم خصوصی افراد، نشر بی اجازه ویدیوهای خصوصی، و دادن هدیه به دختران زیر سن قانونی برای برقراری ارتباط. البته اگر چین در ایران از حق کاپیتولاسیون برخوردار نیست!

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها