۱۴۰۰ شنبه ۲۱ فروردين چاپ
با کاهش نفوذ ایران در سوریه صورت می گیرد

همدستی همسر بشار اسد با روسیه علیه منافع ایران

همدستی همسر بشار اسد با روسیه علیه منافع ایران

اقتصاد میهن: منبعی خبری مدعی شده که "اسماء اسد" همسر "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه علیه منافع اقتصادی ایران در حال انجام اقداماتی در آن کشور است.

سایت "ندا پست" به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده که "اسماء اسد" دستور انحلال و توقف فعالیت تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی را در سوریه صادر کرده است.این منبع اشاره کرده که "اسماء اسد" از کمیته پیگیری در کاخ ریاست جمهوری خواسته تا ارزیابی مالی و حقوقی درباره تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی را انجام دهد.

این منبع اشاره کرده که نقطه اشتراک تمام شرکت‌های منحل شده وابستگی آنان به سرمایه گذاری‌های ایران در سوریه بوده است.این منبع خاطرنشان ساخته که بهانه همسر اسد برای تعطیل کردن این شرکت‌ها، تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه آن شرکت‌ها بوده و ذکر شده که این تحریم‌ها مانع از انجام فعالیت شرکت‌ها می‌شوند. این منبع اشاره کرده که دستور انحلال و توقف فعالیت همچنین شامل شرکت‌های مرتبط با سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بوده است.

از جمله شرکت‌های تعطیل شده می‌توان به "بنیان دمشق" "البنیان" و "آرمیتاژ العمران" و قلعی" اشاره کرد. این اقدامات توسط همسر اسد و با هماهنگی و رایزنی با سفارت روسیه در دمشق صورت گرفته اند.به گفته این منبع هدف از این تغییرات کاهش نفوذ ایران در سوریه است. موضوع در جلسه کمیته اقتصادی شورای وزیران در آغاز ماه جاری در سوریه مطرح شده است. این سایت اشاره کرده که اخیرا روسیه دولت اسد را تحت فشار قرار داده بود تا توافق نامه‌های فرهنگی و علمی امضا شده بین دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه دمشق را لغو کند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها