۱۳۹۹ جمعه ۲۹ اسفند چاپ
با هدف نظارت گسترده بر خدمات گردشگری؛

نام نویسی صاحبان خانه مسافر‌ها در سامانه اسکان الزامی شد

نام نویسی صاحبان خانه مسافر‌ها در سامانه اسکان الزامی شد

اقتصاد میهن: با توجه به مصوبه شورای سلامت و ستاد مقابله با بیماری کرونای جزیره کیش و لزوم توجه جدی ساکنان کیش، صاحبان اصناف و مسافران و گردشگران به رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی درتعطیلات نوروزکیش نام نویسی مالکان خانه مسافر‌ها درسامانه eskan.kish-festival.com با هدف اعمال نظارت‌های بهداشتی و ساماندهی ارائه خدمات ایمن دراین امکان الزامی شده است.

بر اساس این گزارش دکتر رضا نیا رییس مرکز توسعه سلامت کیش اظهارداشت: بر مبنای شیوه نامه موجود در سازمان منطقه آزاد کیش چنانچه واحد‌هایی فاقد شناسنامه در زمینه اسکان گردشگران فعالیت کنند با دستور مقام قضایی و اداره اماکن نیروی محترم انتظامی به منظور پیشگیری از تهدید سلامت عمومی نسبت به پلمپ آن‌ها اقدام خواهد شد.

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: باتوجه به اهمیت حفظ سلامت افراد جامعه درشرایط ناشی از شیوع کرونا و همچنین شیوع ویروس جهش یافته این بیماری در بسیاری از استان‌های کشورمان با قدرت سرایت و وخامت بیشتر، نظارت بر رعایت شیوه نامه‌ها و برخورد قاطع با ناقضان این شیوه نامه‌ها در دستورکار قرارگرفته است.

به گفته رضانیا از آنجا که وجود خانه‌های مسافری شب اجاره فاقد مجوز و عدم امکان اعمال نظارت بهداشتی برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ضدعفونی و نظافت و سایر موارد مهم بهداشتی دراین خانه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان بهداشتی و گردشگری کشور است با برگزاری جلسات مکرر و رایزنی‌های فراوان بستری جهت شناسه دار شدن و کنترل و نظارت بهداشتی این خانه مسافر‌ها به ویژه در زمان شیوع بیماری کرونا فراهم شده است و مالکان این اماکن می‌بایست در این سامانه واحد‌های خود را ثبت نمایند.

به گفته رییس مرکز توسعه سلامت کیش با ثبت مشخصات واحد‌ها درسامانه ناظران بهداشتی می‌توانند در جهت تامین سلامت گردشگران نظارت‌های لازم را اعمال کرده و درنهایت از اشاعه گسترده بیماری کرونا در جزیره و بین مسافرین جلوگیری کنند. مسافران نیز می‌توانند از طریق این سامانه به آدرس eskan.kish-festival.com از رعایت مواردی بهداشتی در واحد‌های انتخابی خود مطلع شده و یا ازطریق همین سامانه منزل شب اجاره موردنظر خود را انتخاب کنند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها