۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن چاپ

سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران افزایش یافت

سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران افزایش یافت

اقتصاد میهن: بانک مسکن در ابلاغیه ای از افزایش سقف تسهیلات فردی ساخت و خرید مسکن ایثارگران در سال جاری خبر داد.

بر این اساس، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن ایثارگران از این پس در چهار طبقه بندی مختلف متناسب با مشخصات جغرافیایی محل تقاضا، افزایش خواهد یافت. این اقدام در راستای افزایش قدرت خرید و ساخت مسکن در میان این گروه از متقاضیان مسکن انجام خواهد شد. بانک مسکن از سال های گذشته تاکنون اقدام به پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن به گروه ها واقشار مختلف کرده است که پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران نیز یکی از این اقدامات به شمار می رود.

در ابلاغیه افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران که توسط بانک مسکن صادر شده است آمده است: در اجرای مفاد بند "د" تبصره (17) قانون بودجه سال 1399 و به استناد نامه‌ شماره 99/172554 مورخ 1399/06/04 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزایش سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران در سال 1399 به ازای هر واحد مسکونی به شرح ذیل جهت ابلاغ به واحدهای اجرایی اعلام می شود:

- در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر یک میلیارد و ششصد میلیون (000ر000ر600ر1) ریال معادل 160 میلیون تومان.

-در مراکز استان ها یک میلیارد و دویست میلیون (000ر000ر200ر1) ریال معادل 120 میلیون تومان.

-در سایر شهرستان ها یک میلیارد (000ر000ر000ر1) ریال معادل 100 میلیون تومان.

-در روستاها ششصد میلیون (000ر000ر600) ریال معادل 60 میلیون تومان.

افزایش سقف تسهیلات خرید وساخت مسکن ایثارگران مطابق با این ابلاغیه در راستای سیاست های اعتباری بانک مسکن در سال جاری و براساس مقررات و ضوابط پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی و همچنین مقررات و ضوابط پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن صورت گرفته است.

همچنین با توجه به اینکه سهمیه هر کدام از استان ها در پرداخت این تسهیلات در سالجاری نزد اداره کل اعتبارات متمرکز می باشد،لذا متناسب با میزان تقاضا و سیاست های اعتباری بانک مسکن و اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران متفاوت بوده و سهمیه های مربوط به هر کدام از استان ها به مدیریت های شعب مناطق و یا استان ها به منظور تسریع در روند به روز رسانی سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران ابلاغ خواهد شد تا در اسرع وقت نسبت به پرداحت تسهیلات با سقف های جدید اقدام کنند.

در این ابلاغیه تاکید شده است: همچنین اعطای تسهیلات صرفاً از محل سهمیه سال 1399 امکان‌پذیر بوده (اعتبار ابلاغی سال 1399) لذا متقاضیان در صورت ارائه معرفی نامه جدید می‌توانند از سقف تسهیلات ابلاغی بهره‌مند گردند، مضافاً اینکه افزایش سقف فوق به متقاضیانی که قرارداد آنان در سیستم تسهیلاتی بانک ثبت قطعی گردیده است (از محل سهمیه سال 1398)، قابل تسری نخواهد بود. به این معنا که متقاضیان دریافت این تسهیلات در سال 99 که تاکنون موفق به دریافت به آن نشده اند می توانند از سقف جدید تسهیلات با ارائه معرفی نامه از نهاد ذی محل برخوردار شوند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها