۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ آذر چاپ
توقف رشد لاک‌پشتی بورس در ایستگاه یک میلیون و ۵۰۰ هزار؟

سقوط شدید شاخص بورس؛ بازگشت وحشت به بازار سرمایه

سقوط شدید شاخص بورس؛ بازگشت وحشت به بازار سرمایه

اقتصاد میهن: شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات دیروز کانال 1/5 میلیون واحدی را از دست داد و با وجود اینکه تقاضا در مرحله پیش‌گشایش معاملات امروز نسبت به عرضه پیشتر بود اما با شروع معاملات عرضه در کلیت بازار باعث ریزش بی‌سابقه شاخص کل شد و این روند نزولی با نزول سنگین شاخص هم‌وزن همراه شد.

افت شاخص کل بورس امروز، در چند وقت اخیر بی‌سابقه بود و شاخص کل در جریان معاملات امروز با افت بیش از 3 درصدی به یک میلیون و 438 هزار واحد رسید. در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای بنیادین روندی نزولی دارند و شاید یکی از عوامل روند نزولی بورس امروز کاهش قیمت دلار باشد، از طرفی نیز ریزش سنگین بورس روز گذشته و امروز نشان از جو هیجانی ایجاد شده در بازار سهام دارد. در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس را داشتند و این در حالی است که گروه فلزات اساسی در مرحله پیش‌گشایش امروز تقاضا خوبی داشتند و قیمت جهانی فلزات نیز رو به افزایش است.

ریزش 55 هزار واحدی شاخص کل بورس؛ وحشت به بازار برگشت

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز 55805 واحد ریزش کرد. شاخص هم‌وزن هم با افت 10753 واحدی همراه شد.ارزش معاملات این بازار در روز جاری به رقم 7200میلیارد تومان رسید.«فارس»، «فملی» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «خودرو»،«فولاد»،«فملی» سه نماد پرتراکنش بودند شاخص فرابورس هم 547 واحد افت کرد که ارزش معاملات در این بازار 3900 میلیارد تومان بود.

پس از ایجاد انتظارات منفی و ریزشی توسط برخی تحلیلگران مطرح بازار مبنی بر نهایت رشد شاخص در دوره فعلی با هدف یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در روز‌های اخیر برخی حقیقی‌ها اقدام به خروج سرمایه از بازار کردند. با بروز همین مساله پشتوانه حرکت لاک‌پشتی شاخص نیز از دست رفت.

کوتاه از فرابورس

فرابورس نیز امروز صحنه نامتقابل عرضه سنگین و تقاضای اندک بود؛ به طوری که شاخص با افت ۵۴۷ واحدی کف کانال ۱۹ هزار واحد را نیز از دست داد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۹۴۶ واحد قرار گرفت. آریا، مارون، زاگرس، هرمز، ذوب، صبا و وسپهر بیشترین اثر کاهشی را بر آیفکس گذاشت. مجموع ارزش معاملات امروز در مجموع تابلو‌های بورس و فرابورس به ۱۱ هزار و ۲۰۹ هزار میلیارد تومان رسید. تحرکاتی مبنی بر جمع آوری صفوف فروش برخی نمادهای لیدر همچون خودرو، فولاد، فملی و ... در واپسین دقایق بازار دیده شد، اما ادامه دار بودن این حرکت نیاز به رصد معاملات در نیمه نخست بازار فردا دارد.

 

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها