۱۳۹۹ شنبه ۲۲ آذر چاپ

گام بلند بانک صادرات ایران برای توسعه قشم

گام بلند بانک صادرات ایران برای توسعه قشم

اقتصاد میهن: ​تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های بانک صادرات ایران با سازمان منطقه آزاد قشم با حضور حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک و حمیدرضا مؤمنی، مدیرعامل این سازمان در برج سپهر بانک صادرات ایران امضا شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در آیین امضای این تفاهم‌نامه برای تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و توسعه این منطقه اعلام آمادگی کرد و گفت: بانک صادرات ایران از تمامی ظرفیت‌های خود در استان هرمزگان و شعب سراسر کشور، برای تأمین مالی، ارائه انواع خدمات بانکی و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه این منطقه از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی (پرورش آبزیان و شیلات) و تجارت برخوردار است، اظهار کرد: بانک صادرات ایران از تمامی اختیارات خود برای حمایت از رونق و جهش تولید در این منطقه استفاده خواهد کرد و با استفاده از شبکه گسترده شعب خارجی خود، صدور ضمانت‌نامه‌، اعتبارات اسنادی، نقل و انتقال پول، استقرار خودپرداز و پایانه‌های فروش و ارائه انواع درگاه‌های بانکداری الکترونیکی تلاش خواهد کرد تا نیازهای مالی و ارزی مشتریان، سازمان‌ها و فعالان اقتصادی را برطرف کند.

وی با اشاره به افزایش منابع بانک صادرات ایران، تاکید کرد: ترجیح می‌دهیم تا منابع بانک را به بخش تولید، سرمایه‌گذاری، اشتغال و توسعه اقتصادی هدایت کنیم.حجت‌اله صیدی تصریح کرد: توسعه یک حلقه مفقوده دارد و آن سرمایه‌گذاری است. از این رو بانک صادرات ایران آمادگی دارد طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مورد تایید سازمان منطقه آزاد قشم را مورد حمایت قرار دهد که در این میان تمرکز ما بر حمایت از تأمین مالی پروژه‌ها است.

وی با تشریح طرح‌های بانک صادرات ایران به سه طرح راهبردی «طراوت تولید»، « طراوت توسعه» و « طراوت مسکن» اشاره کرد و افزود: طرح طراوت تولید به عنوان طرح اعتباری ویژه تولید، تامین مالی بنگاه‌ها به صورت خرید دین، صدور اعتبارات اسنادی داخلی و مرابحه را ارائه داده که از ابتدای سال ٩٨ با استقبال مناسبی از سوی فعالان اقتصادی همراه بوده است. در سال جاری طرح طراوت توسعه برای توسعه و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی توسط بانک صادرات ایران ارائه شده که قابلیت‌های این طرح شرایط مناسبی را برای توسعه منطقه آزاد قشم مهیا خواهد کرد.

صیدی با تاکید بر اینکه ضروت دارد تا تفاهم‌نامه به یک برنامه عملیاتی برای توسعه قشم تبدیل شود، اظهار کرد: طرح طراوت مسکن نیز برای توسعه فضاهای گردشگری و مسکن مناسب بوده و برای حمایت از احداث هتل و انبوه‌سازی مسکن در این منطقه قابل استفاده است.در این مراسم حمید رضا مؤمنی، مدیرعامل منطقه آزاد قشم نیز با ارائه گزارشی از زیرساخت‌ها و دستاوردهای سال‌های اخیر این منطقه به بیان انتظارات خود از بانک‌ها و موسسات مالی پرداخت و گفت: بانک صادرات ایران را از زمان‌های دور می‌شناسیم که در عرصه‌های مختلف منشاء خدمات زیادی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت ماموریت‌های فراوانی برای ١٦ منطقه آزاد تجاری و ٦٠ منطقه ویژه اقتصادی تعریف کرده، اظهار کرد: اگر این مأموریت‌ها به درستی انجام می‌گرفت و درک صحیحی از تاثیرگذاری این مناطق وجود داشت، امروز در رقابت با همسایگان حاشیه خلیج فارس، در جذب سرمایه‌گذاری و توسعه، شرایطی به مراتب بهتر از اغلب آنها داشتیم.

مومنی افزود: طی سال‌های اخیر سعی شده تا ضمن انتقال دانش‌ فنی، جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال و تولید با هدف صادرات، توسعه در منطقه آزاد قشم سرعت بیشتری به خود بگیرد. قشم از نظر قیمت و کیفیت سوخت‌رسانی به ناوگان حمل و نقل دریایی و مسیر کوتاه‌تر، شرایط بهتری برای رقابت دارد و در حوزه کشاورزی و صیادی نیز ظرفیت تولید ٥٠ میلیون تن میگو را داراست. این منطقه با وجود ٢٠٢ واحد تولیدی فعال در حوزه‌های مختلف صنعت، در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و تولید برق نیز از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و از نظام بانکی انتظار می‌رود تا در تأمین مالی پروژه‌ها و توسعه زیرساخت‌های این منطقه مساعدت کند تا شرایط ماندگاری منابع مالی در این منطقه بهتر فراهم شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها