۱۴۰۲ سه شنبه ۲۴ بهمن چاپ
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی مطرح کرد:

تعیین تکلیف ۴ هزار خودرو ، ۲ هزار موتور سیکلت و ۲ هواپیمای توقیفی / حراج کالاها برخط برگزار می‌شود

تعیین تکلیف ۴ هزار خودرو ، ۲ هزار موتور سیکلت و ۲ هواپیمای توقیفی / حراج کالاها برخط برگزار می‌شود

اقتصاد میهن: رئیس سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: 4 هزار خودرو در دو سال اخیر تعیین تکلیف شده است و در همین بازه زمانی بیش از دو هزار موتور سیکلت نیز تعیین تکلیف شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد میهن ، سید عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه دستاورد دولت سیزدهم در شفافیت مزایده‌ها و حراج‌ها، بیان کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی بر روی شفافیت و حذف انحصار در حراج‌ها تاکید کرد که این امر محقق شد.اجتهادی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان اموال تملیکی برای نخستین بار رتبه نخست را در اقدامات برجسته به خود اختصاص داد و مجمع عمومی نیز به تایید دستگاه‌های حسابرسی نظارتی رسید ضمن اینکه در رتبه نهم شرکت‌های سودده قرار گرفته و این موضوع ابلاغ شد.وی با تاکید بر رشد تعیین تکلیف کالاها، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به زمان تاسیس این سازمان ۴۷ برابر تعیین تکلیف کالاها رشد داشته است. در ۱۰ ماه امسال نسبت به سال گذشته نیز رشد ۱۰۹ درصدی در تعیین تکلیف کالاها دارد که در سایه تعاملات دستگاه‌هاست.

رئیس سازمان اموال تملیکی در ادامه  اظهار داشت: ۴ هزار خودرو در دو سال اخیر تعیین تکلیف شده است و در همین بازه زمانی بیش از دو هزار موتور سیکلت نیز تعیین تکلیف شده است. در حالی که برای تعیین تکلیف برخی موتور سیکلت ها دچار محدودیت ۲۵۰ سی سی هستیم. سعی کردیم کوچکترین تخطی از ضوابط نکرده باشیم. موضوع تعیین تکلیف خودروها و جهش صورت گرفته حاصل تدبیر دولت و مجلس در قانون بودجه بوده است که برای اولین زمینه تعیین تکلیف قانونی این کالاها فراهم شد. دو هواپیما نیز وجود داشت که تعیین تکلیف شده است. امیدوار هستیم تا پایان سال کلیه خودروهای سواری و راه‌سازی که در اختیار سازمان قرار می‌گیرد تعیین تکلیف شوند. حدود ۸ مزایده محدود تا پایان سال برای موتور سیکلت های بالای ۲۵۰ سی سی خواهیم داشت که اولین مورد آن هفته گذشته برگزار شد.

ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی

اجتهادی همچنین از ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی خبر داد و گفت: ۸۸ هزار مترمربع انبار خریداری کردیم در حالی که از ابتدای تاسیس این سازمان تا سال ۱۴۰۰، ۵۲ هزار مترمربع انبارها بوده است همچنین در این دولت قفسه‌بندی و تجهیز انبارها صورت گرفته است.وی ادامه داد: با اقداماتی که سازمان انجام داده املاکی نیز شناسایی شده است، ۲ مورد پرونده ملک به این سازمان ارجاع شده است که ۱۰۴ فقره و ۳۸ فقره برای مفسدان اقتصادی بوده است که برخی از این املاک در مزایده‌ها به فروش رفته است و برخی در حال دریافت سند هستیم.مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: ملکی در نوشهر نیز که ۸۵ هزار مترمربع بود از طریق مزایده حراج شد که مشتری نداشت، این در حالی است که دولت در بحث مولدسازی نیز می‌تواند از این ملک استفاده کند.

حراج کالاها برخط برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین افزود: اگر بخواهیم تعیین تکلیف کالاها با دقت اجرایی شود، تعامل هر سه قوه را نیاز داریم؛ می‌توانیم مستند اعلام کنیم که در حال حاضر کالای رسوبی قبل از سال ۱۴۰۰ در بنادر و انبارهای جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نداریم.مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه کالاهایی مربوط به دهه ۶۰ در انبارهای سازمان بود که در یکی، دو سال اخیر تعیین تکلیف شدند، گفت: تعامل خوب و همکاری گسترده‌ای که بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشته منجر به شفافیت کامل در تعیین تکلیف کالاهای رسوبی سنوات گذشته شد. بنابراین در محل‌های نگهداری کالاهای سنواتی نداریم.

اجتهادی ادامه داد: نکته دوم این است که تعیین تکلیف کالاها در این سازمان در شفافیت کامل انجام می‌گیرد و از طریق برگزاری مزایده‌های الکترونیکی یا حراج الکترونیک است. ما از ابتدای سال ۱۴۰۲ هیچ حراج حضوری را برگزار نکردیم و همه کالاها در بستر حراج برخط خرده فروشی رخ داده است. وی عنوان کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر روزانه در تماس با سامانه هستند و از این طریق خرید می‌کنند. همچنین با اشاره به برگزاری بیش از ۱۸۰ مرحله حراج برخط خرده فروشی، باید گفت که در دهه فجر هم‌زمان در ۲۲ استان، ۲۲ حراج خرده‌فروشی برگزار کردیم.مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: امکان حضور و شرکت همه افراد در حراج‌ها وجود دارد زیرا هیچ واسطه‌ای بین سازمان و مصرف‌کننده‌ای وجود نخواهد داشت و افرادی می‌توانند این را خریداری کنند که برای مصرف باشد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها