۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ شهريور چاپ
یک روز پس از کشف نشانه‌های حیات در زهره؛

روسیه :سیاره "زهره" ، برای ماست!

روسیه :سیاره

اقتصاد میهن: رییس سازمان فضایی روسیه با اعلام پروژه‌ای موسوم به "ما معتقدیم زهره یک سیاره روسی است" اعلام کرد که این کشور قصد دارد به طور مستقل به اکتشاف این سیاره بپردازد.

به گزارش یورونیوز، یک گروه بین‌المللی از ستاره‌شناسان  اعلام کردند که یک نشانه شیمیایی (ماده فسفین) در جو سیاره زهره یافته‌اند که می‌تواند با وجود حیات در این سیاره مرتبط باشد.پس از اعلام رسمی این خبر، روسیه اعلام کرد که قصد دارد به طور مستقل به کشف و بررسی این سیاره بپردازد.

اگرچه که نشانه‌های حیات کشف شده در زهره آنقدر قوی نیست که وجود زندگی را در زهره تایید کند، اما این گروه بین‌المللی از پژوهشگران اظهار داشتند که آن‌ها هر منبع شناخته شده دیگری را که شاید ماده شیمیایی موسوم به "فسفین" (Phosphine) را تولید کند، رد کرده‌اند.

فسفین در زمین، توسط ارگانیسم‌هایی تولید می‌شود که برای زنده ماندن به اکسیژن نیازی ندارند و یا می‌توان آن‌ها در آزمایشگاه به وجود آورد. ستاره‌شناسان طی سال‌های اخیر، این موضوع را مطرح کرده‌اند که فسفین می‌تواند یک نشانه شیمیایی باشد که با فرآیند‌های بیولوژیکی سیارات فراخورشیدی در ارتباط است."دیمیتری زوگوزین" (Dmitry Rogozin) رئیس سازمان فضایی روسیه (روسکاسموس) گفت: ما یک پروژه ملی را تحت عنوان "ما معتقدیم که زهره یک سیاره روسی است"، آغاز خواهیم کرد.

روسکاسموس طی بیانیه‌ای خاطرنشان کرد کرد که اولین ماموریت‌ها برای اکتشاف زهره توسط اتحاد جماهیر شوروی انجام شده است.این سازمان اعلام کرد: فاصله اتحاد جماهیر شوروی و رقبای آن در تحقیقات پیرامون سیاره زهره آنقدر زیاد بود آمریکا، سیاره زهره را "سیاره شوروی" نامید.روس‌ها مدعی هستند که مواد گسترده‌ای دارند که نشان می‌دهد برخی اجرام در سطح ونوس تغییر مکان داده‌اند یا می‌توانند زنده باشند. اگرچه این فرضیه‌ها هنوز تایید نشده است.

این پروژه ملی روسی علاوه بر پروژه‌ای است که "Venera-D" نام دارد و در آن روس‌ها پیرامون تحقیقات درباره "زهره" با سازمان فضایی آمریکا (ناسا) همکاری می‌کنند.گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که روسیه قصد دارد در پروژه اکتشاف ونوس، همکاری‌های بین‌المللی نداشته باشد، ولی پس از آن اعلام کرد که برای این بررسی‌ها به جز پروژه Venera-D یک پروژه مستقل در نظر می‌گیرد. روسکاسموس اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند خاک و اتمسفر سیاره زهره را در کنار "فرآیند‌های تکاملی ونوس که ظاهرا متحمل فاجعه آب‌وهوایی مرتبط با اثر گلخانه‌ای شده است" مطالعه کنند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها