۱۳۹۹ سه شنبه ۱۸ شهريور چاپ

قیمت واحدهای طرح مسکن ملی اعلام شد + جزئیات

قیمت واحدهای طرح مسکن ملی اعلام شد + جزئیات

اقتصاد میهن: معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که ۴۷۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت طرح ملی مسکن شناسایی شده است بیان کرد که قیمت واحدهای این طرح مشخص شد.

محمود محمودزاده با اعلام این که از حدود 470 هزار نفر واجد شرایط دریافت طرح ملی مسکن 65 هزار نفر افتتاح حساب کرده‌اند، اظهار کرد:‌ مقرر شده تا از سامانه طرح ملی مسکن مجددا پیامکی به واجدان شرایط ارسال شود، همچنین سایر دستگاه ها نیز این پیامک را ارسال می‌کنند.

وی با بیان این‌که مقرر شده تا اراضی موردنیاز برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی طی قراردادی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واگذار شود، افزود: همچنین زمین 20 هزار واحد به شرکت بازآفرینی و 30 هزار واحد دیگر نیز به شهرهای جدید برای ساخت و ساز واگذار خواهد شد که در مجموعه 150 هزار واحد مسکن ملی نیز به این شیوه انجام می شود.وی با بیان این‌که واحدهای طرح ملی مسکن با قیمت یکسان، تیپ قرارداد معین و ضرایب تعدیل مشخص و معین شده است، گفت: قیمت و نحوه تامین میلگرد و سیمان طرح ملی مسکن و همچنین تعیین تکلیف معافیت های مالیاتی، بیمه و پروانه های ساختمان در شورای عالی مسکن تعیین شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در استان ها حدود 50 درصد اراضی موردنیاز مسکن ملی، تامین و به ریز به استان ها ارسال شده است، اضافه کرد: از 370 هزار نفری که واجدان شرایط دریافت مسکن ملی در ثبت نامی ها هستند اراضی 190 هزار واحد تامین شده است. در شهرهای جدید نیز حدود 130 هزار واحد تامین زمین شده که در شهرهای جدید حدود 93 هزار متقاضی وجود دارد و در شهرهای جدید زمین مازاد داریم.محمودزاده اظهار کرد: در استان‌ها و شهرهای جدید حدود 60 درصد از واجدان شرایط مسکن ملی واریز وجه کرده اند که اینها شامل افرادی که در تفاهم نامه های وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه ها هستند نبوده و تنها ثبت نام شدگان مسکن ملی را شامل می‌شوند.

وی با بیان این‌که‌ قم، خراسان جنوبی، خراسان شمالی با 67 و 59 درصد و مرکزی با 56 درصد استان‌های پیشرو در تعیین‌تکلیف متقاضیان طرح ملی مسکن هستند، تصریح کرد: کمترین تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی در استان‌های البرز، تهران، ایرانشهر، اصفهان، خراسان رضوی روی داده که انتظار می‌رود تا این استان ها هرچه سریعتر نسبت به تعیین‌تکلیف متقاضیان مسکن ملی استان خود اقدام کنند.وی گفت:‌ در موضوع تعیین اراضی طرح ملی مسکن نیز استان‌های تهران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و غربی و قم 98 تا 100 درصد زمین را تامین کرده‌اند.کمترین تامین زمین مربوط به کردستان با 5 درصد، یزد، همدان و سمنان است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها