۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن چاپ
رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

بیمه های درمان و عمر و زندگی از مالیات معاف شدند

بیمه های درمان و عمر و زندگی از مالیات معاف شدند

اقتصاد میهن: رییس کل بیمه مرکزی گفت: با مصوبه مجلس، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از بیمه بخش درمان و بیمه های عمر و زندگی منتفی شد.

غلامرضا سلیمانی، با بیان اینکه  فرهنگ بیمه در سطح کشور جا نیفتاده و عدم نفوذ فرهنگی منجر به پایین بودن ضریب نفوذ بیمه بوده است،در خصوص مالیات بر ارزش افزوده شرکتهای بیمه افزود: دریافت مالیات بر ارزش افزوده در بخش درمان و عمر و زندگی منتفی شد؛ این در حالی است که دولت تاکید دارد که درآمدهای مالیاتی افزایش یابد و این معافیت مالیاتی در بخش شخص ثالث رخ نخواهد داد. سلیمانی تصریح کرد: تلاش داریم بیمه شخص ثالث نیز معاف شود ولی چون سالهای قبل هم این رشته معاف نبوده، در صورت عدم موافقت مجلس اتفاق خاصی رخ نمیدهد.

وی  درباره عملکرد صنعت بیمه در تحریم، گفت: مکانیزمی ایجاد شده تا مجموعه شرکت های بیمه ای این موضوع را مدیریت کنند؛ هیچ بیمه نامه ای در سطح کشور روی زمین نیست و همه بیمه نامه ها مدیریت شده و تحت پوشش قرار گرفته است.وی درباره تورم و تاثیر آن بر نرخ دیه تصریح کرد: باتوجه به تغییرات تورم، نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث تحت تاثیر قرار می گیرد؛ تلاش داریم به میزان تورم، افزایش حق بیمه نداشته باشیم و امسال هم کمتر از تورم، افزایش حق بیمه خواهیم داشت.

سلیمانی درباره حقوق های نجومی مدیران بیمه ای گفت: اینکه حقوق های بالا قانونی است یا خیر نیازمند تفکیک شرکتهاست؛ شرکت های دولتی بر اساس قانون حقوق می گیرند و نمیتوانند یک ریال هم بیشتر بگیرند؛ اما در شرکت های خصوصی این قوانین وجود ندارد و توافق بین سهامدار و مدیر انجام می شود.وی تصریح کرد: ما در مقام ناظر نمی توانیم به روابط سهامدار و شرکت ورود کنیم که چه میزان حقوق و مزایا به مدیران پرداخت شود.رییس کل بیمه مرکزی درباره چرایی عدم افشای حقوق های نجومی در صورت های مالی شرکت ها گفت: دستوری در قانون برای افشای این اطلاعات وجود ندارد؛ نه در بورس و نه در صنعت بیمه اجباری نیست و شرکت ها مختار هستند.

وی در خصوص پرداخت خسارت صنعت بیمه به سیل زدگان اعلام کرد: در سیل اوایل سال ۹۸، وضعیت بیمه واحدهای مسکونی بهتر از سیل اخیر (چابهار) بوده است و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد؛ در استان لرستان، کمیته امداد و خوزستان بنیاد برکت واحدهای مسکونی را بیمه کرده بود؛ اما در چابهار تعداد واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه خیلی ناچیز بود.سلیمانی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد ریال خسارت ارزیابی شده سیل چابهار است، گفت: چک های واحدهای خسارت دیده که بیمه هم بودن اماده و به مالکان تحویل داده شده است ولی چون واحدها بیمه نبودند صنعت بیمه هم نمیتواند به این خسارت ها را پوشش دهد و باید سایر مراجع در دولت برای محل پرداخت خسارت سیل زدگان تصمیم گیری کند.

رییس کل بیمه مرکزی درباره میزان خسارات پرداختی به اغتشاش های بنزینی آبان ماه اظهارداشت: اکثر واحدهای تجاری و صنعتی تحت پوشش بیمه هستند، اما عمدتا بیمه آتش سوزی داشتند ولی اطلاعات آن واحدهایی که تحت پوشش آتش سوزی و بلوا بودند را جمع کردیم؛ هنوز بانکها به جمع بندی برای اعلام واحدهای آسیب دیده به بیمه نرسیده اند و به همین علت هنوز خسارتی پرداخت نشده است.سلیمانی گفت: خسارت پرداختی اغتشاشات بنزینی که قطعی شده و شرکت های بیمه پرداخت کردند حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی درباره حقوق های نجومی همچنین گفت: کار خوبی نیست که فیش های حقوق و مزایای مدیران را در سایت ها منتشر کنیم؛ اگر موضوعی قانونی بود آنرا نشر دهیم و اگر غیر قانونی باشد ما و نهادهای نظارتی حتما باید ورود کنیم. در خصوص مدیر بیمه ملت شخصا از وزیر اقتصاد سوال کردم و علت عزل حقوق نجومی نبود و موضوع دیگری باعث عزل ایشان شد. وی در خصوص خسارت هواپیمای اوکراینی گفت: شرکت های بیمه داخلی درگیر این مساله نیستند ولی بیمه مرکزی اعلام آمادگی برای ارایه مشاوره در خصوص مسایل فنی و بیمه ای را داده است هرچند هنوز طرفین ایرانی و اوکراینی به نتیجه مشترک نرسیده و درحال رایزنی هستند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها