۱۳۹۸ سه شنبه ۴ تير چاپ
عرضه 40 قلم میوه رنگارنگ در میادین میوه و تره بار

ضیافت‌ها رنگ‌ها در میادین میوه و تره بار با ورود میوه‌های تابستانی؛

ضیافت‌ها رنگ‌ها در میادین میوه و تره بار با ورود میوه‌های تابستانی؛

اقتصاد میهن: همزمان با ورود میوه‌های تابستانی به بازار و افزایش تنوع میوه‌های عرضه شده در میادین میوه و تره بار به 40 قلم میوه، شاهد رنگین کمانی از میوه‌های خوش آب و رنگ در میادین میوه و تره بار هستیم که گویی ضیافت رنگ‌ها را در میادین برای شهروندان رقم زده و تدارک دیده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ ورود انواع میوه‌های تابستانی به میادین میوه و تره بار، رنگ و بوی تازه‌ای به این میادین داده است و این در حالی است که هر میوه با یک رنگ خاص و زیبا، بیانگر خواص و نوع ویتامین موجود در آن میوه است.
بر اساس این گزارش، سبزیجات و میوه‌هایی که رنگ سبز دارند، عمدتاً ضد سرطان هستند و ترکیبات این میوه‌ها و سبزیجات نقش به سزایی در کاهش ابتلا به سرطان دارند که از جمله این محصولات می‌توان به انواع سبزیجات، کنگر فرنگی، کلم بروکلی، کلم پیچ، کرفس، کدو سبز، خیار، لوبیا سبز، انگور سبز، فلفل دلمه‌ای سبز، کیوی، تره فرنگی، نخود فرنگی، اسفناج و گوجه سبز اشاره کرد.
این گزارش می‌افزاید، رنگ قرمز میوه‌ها و سبزی‌ها، تنظیم کننده کلسترول هستند و در میوه‌ها و سبزیجاتی همچون انگور قرمز، گوجه فرنگی، گلابی قرمز، پیاز قرمز، هندوانه، فلفل دلمه‌ای قرمز، تمشک، گریپ فروت قرمز، گیلاس، آلبالو و توت فرنگی به چشم می‌خورد.
بنابر این گزارش، میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، انبه و کدو حلوایی، آنتی اکسیدان‌های قوی هستند و میوه‌ها و سبزیجات زرد متمایل به سبز مانند اسفناج و ملون، خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهند.
این گزارش اضافه می‌کند، میوه‌ها و سبزیجاتی با ترکیبات آبی، محدود کننده رشد تومورها و فعالیت سلول‌های سرطانی هستند و در تمشک، زغال اخته، بادمجان، انار، انگور، انجیر، کشمکش و انگور سیاه وجود دارد.
به موجب این گزارش، میوه‌های با ترکیبات سفید، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند و قدرت ایمنی بدن را بالا می‌برند و شامل موز، گلابی، گل کلم، سیر، موسیر، زنجبیل، کلم قُمری، قارچ، پیاز سفید، سیب زمینی، شلغم، شلیل سفید و هلوی سفید می‌شود.
گفتنی است، سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است هر فرد روزانه 400 گرم میوه و سبزی مصرف کند، چرا که مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، بخش بسیار مهم یک رژیم غذایی سالم را تشکیل  می‌دهند و اگر ما روزانه مقادیر کافی میوه و سبزی رنگی مصرف کنیم، می‌توانیم از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی از انواع سرطان‌ها تا میزان قابل ملاحظه‌ای پیشگیری کنیم.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها