حسین طالبی در مراسم اختتامیه دومین گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی ایران با بیان این مطلب گفت: با توجه به دغدغه های ذهنی مخاطبان، روابط عمومی ها باید در اطلاع رسانی های خود به گونه ای عمل کنند که مخاطب را اقناع کنند.وی افزود: برای این منظور، روابط عمومی ها باید سه سئوال «چه چیزی را، برای چه کسی و چگونه ارایه دهیم » را در اطلاع رسانی های خود مدنظر قرار دهند. مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو با اشاره به ضرورت های تهیه خبر در روابط عمومی ها تصریح کرد: نوآوری در خبر و جدا شدن از سبک سنتی برای جذب مخاطب و نیز توجه به موضوع هم ذات پنداری در ذهن مخاطب با برانگیختن عواطف و احساسات مخاطب، از جمله این موارد است. وی ادامه داد: از دیگر مولفه های تنظیم خبر، نشاط آفرینی با ارائه جنبه های مثبت رویدادها است. مولفه دیگر، ایجاد تعلیق بوده و در آن، به مخاطب تلنگری زده می شود تا خود متوجه نتیجه شود.طالبی اذعان کرد: تعلیق ادبی، مولفه دیگری در اطلاع رسانی است که در آن، حس کنجکاوی مخاطب را تحریک و در مسیر اتفاقات رویداد در ذهن او را درگیر می کند و موجب جذابیت پیام می گردد.وی ادامه داد: امروزه مردم به دنبال نرم خبر به جای سخت خبر هستند. توجه به این امر، موجب اثر گذاری بیشتر بر مخاطب می شود.