کد خبر : 97013 تاریخ : ۱۴۰۱ جمعه ۱۲ اسفند
تبدیل گوشی موبایل به تراشه زیر پوست اقتصاد میهن : مخترع موبایل پیش بینی کرد در آینده گوشی هوشمند موبایل به شکل تراشه در زیر پوست گوش انسان قرار می گیرد و دیگر نیازی به گوشی های موبایل فعلی نخواهد بود.
تبدیل گوشی موبایل به تراشه زیر پوست

 این موضوع را “مارتین کوپر”  ۹۴ ساله مخترع اولین گوشی موبایل جهان در حاشیه کنگره موبایل بارسلون (MWC) مطرح کرد. کوپر در  مصاحبه با شبکه “سی ان بی سی” آمریکا گفت: در نسل بعدی، گوشی موبایل، به شکل یک تراشه زیر پوست گوش انسان قرار داده می شود. چنین تجهیزاتی نیازمند شارژ نیستند زیرا بدن انسان، بهترین شارژر است. وقتی غذا می خوری بدن ات انرژی تولید می کند. تو غذا می خوری و بدنت انرژی تولید می کند. فعال کردن این گوشی موبایل به شکل تراشه نیازمند انرژی بسیار کمی است. وی  ادامه داد: گوشی هوشمند موبایل امروزه به دلیل زیادی برنامه ها و صفحه مانیتور که متناسب با انحنای چهره انسان نیست به وسیله پیچیده ای تبدیل شده است. وقتی با موبایل صحبت می کنم و هندزفری ندارم باید این قطعه مسطح (اشاره به گوشی موبایل) را نزدیک سرم بگذارم و سر و دستم را به شکل نامناسب و سختی قرار بدهم.

هم اکنون بسیاری از شرکت های نوپا در حال فعالیت برای توسعه تراشه ها و فناوری هایی هستند که میان کامپیوتر و مغز انسان، همگرایی ایجاد کنند. شرکت نیورالینک Neuralink یکی از این شرکت هاست که “ایلان ماسک” آمریکایی آن را تاسیس کرده است.مخترع موبایل اضافه کرد: بهترین دوره های تکنولوژی هنوز نرسیده است به ویژه در زمینه هایی مثل آموزش و بهداشت.کوپر ادامه داد: ایمان راسخ به انسانیت دارم. به تاریخ نگاهی بیانداز و به کل تحولاتی که با استفاده از تکنولوژی آنها را محقق کردیم نگاه کنید. مردم هم اکنون نسبت به قبل، بهتر هستند؛ طول عمر بیشتری دارند؛ ثروتمندتر شده اند و سلامت تر هستند. چالش هایی داریم به صورت کلی، انسانیت پیشرفت می کند.

وی همچنین گفت که هیچ گاه تصور نمی کرد گوشی موبایل به شکلی که امروزه هستند گسترش یابند.او توضیح داد: ۵۰ سال قبل در دوره کاملا ابتدایی به سر می بردیم. نه اینترنتی بود نه سیستم های یکپارچه ای وجود داشت و نه دوربین های دیجیتال. این ایده که تلفن روزی به دوربین و فرهنگ لغت تبدیل می شود هیچ گاه به ذهن ما هم نمی رسید.مخترع موبایل توضیح داد: می دانستیم ارتباط مهم است. شوخی می کردیم و می گفتیم روزی از روزها وقتی کودکی به دنیا می آید یک شماره موبایل به او اختصاص پیدا می کند و اگر روی به تماس جواب نداد این یعنی او مرده است. به همین دلیل جوری فعالیت کردیم که روزی همه موبایل داشته باشند و این اتفاق امروز روی داده است.

هم اکنون تعداد گوشی های موبایل در جهان، بیشتر از تعداد انسان هاست و این در حالی است که تنها دو سوم ساکنان زمین، گوشی موبایل شخصی دارند. “مارتین کوپر” اولین گوشی موبایل جهان را در سال ۱۹۷۳ میلادی در شرکت امریکایی موتورلا Motorola تولید کرد. وی همچنین ۵۰ سال قبل برای اولین بار با اولین گوشی موبایل جهان (Motorola DynaTAC 8000X) با دوست و رقیبش از شرکت (AT&T) اولین تماس موبایلی جهان را برقرار کرد.