کد خبر : 96601 تاریخ : ۱۴۰۱ جمعه ۲۳ دي
پلیس راهور : ۹۰ درصد تهران به دلیل عدم شن پاشی، قفل است برف تهران، «تانک» شهرداری را زمین‌گیر کرد! اقتصاد میهن: درحالی که از ۷۲ ساعت قبل اعلام شده بود تهران با بارش برف ممکن است شرایطی مثل یخبندان سال ۸۶ را تجربه می‌کند، از ظهر چهارشنبه با تشدید برف در مناطق شمالی تهران، ترافیک عصرگاهی به گره‌ای کور بدل شد و قبل از ساعت ۵ عصر بود که خبرگزاری تسنیم در گزارشی از یخبندان در مناطق شمالی تهران خبر داد.
برف تهران، «تانک» شهرداری را زمین‌گیر کرد!

وضعیتی که راهکارش خواهش از شهروندان برای عدم سفر به خیابان‌های شمالی تهران بود. ساعتی بعد پلیس راهور در گزارشی اعلام کرد به‌دلیل عدم شن پاشی به‌موقع ۹۰ درصد معابر تهران قفل شده است. این جدیدترین ترک فعل شهرداری تهران به مدیریت علیرضا زاکانی است. زاکانی که با دکترای هسته‌ای در زمان انتخابات عنوان شهردار تهران صلاحیتش به دلیل تحصیلات غیرمرتبط و عدم آشنایی با مدیریت شهری زیر سئوال بود در میان انتقادات و مخالفت‌ها توانست توسط لابی حامیانش بر این مسند بنشیند و مجلس را به مقصد ساختمان بهشت ترک کند، از همان روزهای نخست با تصمیمات مدیریتی‌اش بیشتر مورد انتقاد قرار گرفت. از همان سیل امام زاده داود و حضور خارج از عرف و دیرهنگامش در گل و لای سیلی که تهران را در سوگ نشانده بود.

در چهار ماه گذشته انتقادات از زاکانی و مدیریتش به اوج رسید. او بارها به‌دلیل ترافیک شهر تهران، آلودگی هوا و آب گرفتگی معابر با انتقادات از سوی مردم و منتقدانش در شورای شهر روبرو شده بود، این بار با اولین برف جدی به دلیل عدم شن پاشی معابر، شهر را دچار گره ترافیکی کرده است. شهرداری که در اوج آلودگی هوا در دو ماه از همه چیز حتی دلار حرف زده بود و توده متان تهران را با دروغگو خواندن ناسا تکذیب کرده بود اما از تهران غرق در غبار چیزی نمی‌گفت، حالا در مواجهه با برف پیش‌بینی و اعلام شده تهران، غافلگیر شده است! او که ۱۸ ماه قبل در زمان انتخابات ریاست جمهوری به تانک اصولگرایان معروف شده بود در اولین برف جدی تهران زمین‌گیر شده است.