کد خبر : 96486 تاریخ : ۱۴۰۱ پنج شنبه ۸ دي
۱۰ هایجک بزرگ تاریخ لیگ برتر انگلیس؛ از رونالدو تا رونالدینیو؛ بزرگ‌ترین دزدی‌های تاریخ فوتبال! اقتصاد میهن: کودی خاکپو، ستاره تیم ملی هلند در جام جهانی با امضای قراردادی به ارزش ۳۷ میلیون پوند به لیورپول پیوست. او در شرایطی پیراهن لیورپول را به تن خواهد کرد که تا همین چند روز قبل به نظر می‌رسید راهی منچستریونایتد خواهد شد اما در آخرین دقیقه مقصدش تغییر کرد و راهی آنفیلد شد.
از رونالدو تا رونالدینیو؛ بزرگ‌ترین دزدی‌های تاریخ فوتبال!

این اولین باری نیست که یک ستاره در لیگ برتر انگلیس مقصد خود را در آخرین لحظه تغییر می‌دهد و به اصطلاح هایجک می‌شود. در ادامه به چند هایجک جنجالی فوتبال انگلیس اشاره شده است:

کریستیانو رونالدو

پس از جدایی رونالدو از یوونتوس در سال ۲۰۲۱ منچسترسیتی در آستانه جذب او قرار داشت و این انتقال انجام‌شده به نظر می‌رسید.با این حال، زمانی که سر الکس فرگوسن متوجه اوضاع شد، بلافاصله با رونالدو تماس گرفت تا او را متقاعد کند که بازگشت به اولدترافورد برای او تصمیم بهتری است. حتی گفته می‌شود ریو فردیناند با رونالدو تماس گرفته و به او گفته که نباید راهی تیم رقیب شود.رونالدو در نهایت راهی منچسترسیتی نشد اما شاید اکنون آرزو می‌کند که ای کاش این کار را انجام می‌داد. او پس از یک فصل بدون جام با منچستریونایتد در نهایت به دلیل اختلاف با اریک تن‌هاخ قرارداد خود را فسخ کرد.

پل گاسکوئین

گزا بهترین بازیکن جوان فوتبال انگلیس بود و فرگی هم علاقه زیادی به او داشت. در سال ۱۹۸۸، فرگوسن تمام تلاش خود را کرد تا با گاسکوئین قرارداد امضا کند و حتی با او به توافق هم رسید. اما گاسکوئین تردید داشت که آیا او می‌تواند جلوتر از برایان رابسون و نیل وب وارد خط میانی یونایتد شود یا خیر.در نهایت اسپرز وارد داستان شد و به او خانه ای پیشنهاد داد و این باعث شد توافق انجام شود. وقتی فرگوسن از تعطیلاتش برگشت بابت این اتفاق عصبانی کرد.

رونالدینیو

او هم یکی از بازیکنانی است که فرگوسن در جذب آن‌ها ناکام ماند و در آن زمان یکی از بهترین‌های جهان بود.فوق ستاره برزیلی با درخشش برای پاری سن ژرمن مشتریان زیادی پیدا کرد و قرار بود کارهای بزرگتری انجام دهد. یونایتد در سال ۲۰۰۳ برای جانشینی دیوید بکهام که به رئال مادرید رفته بود، تصمیم به جذب رونالدینیو گرفت اما بارسلونا در آخرین لحظه ستاره برزیلی را از شیاطین سرخ ربود.نکته جالب اینجاست که کاتالان ها یکی از تیم‌های خواهان بکهام بودند. منچستری‌ها اگر او را به جای رئال مادرید به بارسلونا می‌فروختند، شاید رونالدینیو مال آن‌ها می‌شد!

روبینیو

او در سال ۲۰۰۸ پس از محرومیت از انتقال به چلسی، به طور باورنکردنی با مبلغ ۳۲ میلیون پوند از رئال مادرید به منچسترسیتی رفت.ماجرا زمانی شروع شد که رئال مادرید با چلسی به توافق رسید اما آبی‌های لندن بلافاصله پس از توافق و پیش از امضای رسمی قرارداد شروع به فروش پیراهن‌هایی در فروشگاه باشگاه خود کردند که نام روبینیو روی آن بود.این موضوع عصبانیت رئالی‌ها را در پی داشت و آن‌ها تصمیم گرفتند علی‌رغم تمایل روبینیو به حضور در چلسی تصمیم گرفتند ستاره برزیلی را به باشگاه شهر منچستر بفروشند.این مهاجم دوران سختی را در منچسترسیتی سپری کرد و پیش از امضای قرارداد با میلان در مقطعی به صورت قرضی به سانتوس فرستاده شد.

امانوئل پتی

در سال ۱۹۹۷ تاتنهام قصد خرید این ستاره فرانسوی را داشت.پتی به لندن پرواز کرد، با لرد شوگر ملاقات کرد و قبل از سوار شدن به تاکسی که هزینه آن توسط تاتنهامی‌ها پرداخت شده بود، توافق نهایی بین دو طرف حاصل شد.در این بین آرسن ونگر وارد عمل شد و از پتی خواست که چیزی امضا نکند. آن تاکسی سپس مستقیماً به خانه ونگر در شمال لندن رفت، جایی که برنده آینده جام جهانی تصمیم گرفت آرسنال را به جای تاتنهام انتخاب کند!

لوییس دیاز

تاتنهام دوباره در خرید یک ستاره ناکام ماند؛ این بار در پنجره نقل و انتقالات ژانویه ۲۰۲۲ بود که اسپرزها رقابت را به یک تیم دیگر واگذار کردند.لوییس دیاز کلمبیایی از قبل در رادار لیورپول بود و آن‌ها قصد داشتند در تابستان برای جذب او اقدام کنند.زمانی که تاتنهام با پورتو در مورد قرارداد احتمالی تماس گرفت، باشگاه پرتغالی قرمزهای آنفیلد را از اقدامات آنها مطلع کرد. لیورپولی‌ها هم دست به کار شدند و دیاز را چند ماه زودتر به خدمت گرفتند.

الکسیس سانچز

وقتی آرسنال نتوانست در جنگ قهرمانی با دیگر تیم‌ها رقابت کند آینده الکسیس درجمع توپچی‌ها به خطر افتاد.او می‌خواست به باشگاهی برود که بتواند برای کسب عناوین قهرمانی بجنگد و به نظر می رسید که منچسترسیتی همان تیم است. پپ گواردیولا برای چند ماه شرایط ستاره سابق بارسلونا را بررسی می‌کرد و قصد داشت او را به اتحاد ببرد. در ادامه اما منچستریونایتد پیشنهاد خود را افزایش داد و سیتی را با پیشنهاد وحشتناک دستمزد ۵۰۰۰۰۰ پوندی در هفته از رقابت خارج کرد تا ستاره شیلیایی راهی اولدترافورد شود. سانچز برای منچستریونایتد یک شکست گران‌قیمت بود و نتوانست عملکرد درخانش در آرسنال را تکرار کند.

جان اوبی میکل

هایجک این هافبک نیجریه‌ای یک سال طول کشید.در سال ۲۰۰۵، منچستریونایتد اعلام کرد که میکل نیجریه‌ای را به خدمت گرفته است؛ البته آن‌ها یا اینطور فکر می‌کردند.چلسی مداخله کرد و گفت که با ایجنت این بازیکن به توافق رسیده است، اما باشگاه نروژی او، لین، چیزی از این موضوع به نمی‌دانست.سپس یک کنفرانس مطبوعاتی عجیب با حضور میکل انجام شد که یک پیراهن یونایتد را در دست داشت.در همان سال، میکل ناپدید شد و کار به جایی رسید که کارلوس کی‌روش، دستیار فرگوسن آبی‌های لندن را به ربودن این بازیکن جوان متهم کرد. به طور باورنکردنی، چلسی در سال ۲۰۰۶ مبلغ ۱۲ میلیون پوند به یونایتد به اضافه ۴ میلیون پوند به لین پرداخت تا یک هایجک بزرگ را تکمیل کند.

جورجینیو

او هم یکی دیگر از بازیکنانی است که پپ موفق به جذبشان نشده است.در سال ۲۰۱۸، سیتی فکر می‌کرد جورجینیو را از ناپولی به خدمت گرفته و حتی بر سر مبلغ انتقال و قرارداد توافق شده بود.با این وجود وقتی مائوریتزیو ساری در آن تابستان راهی چلسی شد، مقصد هافبک ایتالیایی تغییر کرد. او تصمیم گرفت دوباره با سرمربی سابق خود کار کند و نتیجه این چرخش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و کسب رتبه سوم توپ طلا با لباس چلسی بود.

سپهر ستاری