کد خبر : 93831 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ فروردين
به جای « حیوانات نجس العین» به فکر آدمها باشید! اقتصاد میهن: نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس خطاب به هیات رئیسه گفت: «دو سال قبل طرحی را تحت عنوان "ممنوعیت گرداندن حیوانات نجس العین در شهر" را تقدیم هیات رئیسه کردیم اما متاسفانه تاکنون در دستورکار صحن قرار نگرفته است.»
به جای « حیوانات نجس العین» به فکر آدمها باشید!

عجیب نیست که نماینده مجلس در اوج مشکلات کشور و مردم به فکر طرحی است که هیچ کمکی به وضعیت زندگی مردم در شرایط حاضر نمی‌کند. دردآور این است که نوروزی، نماینده یکی از ضعیف‌ترین نقاط پایتخت از لحاظ اقتصادی است. بهتر نیست او و دیگر نمایندگان مجلس به جای مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای به اصل مشکلات کشور بپردازند.

همین چند روز پیش نظری نماینده خمینی شهر در مجلس گفته بود:« بیش از ۸ میلیون خانوار در سطح کشور مستاجر بوده و بخش قابل ملاحظه ای از آنها قشر کم درآمد و ضعیفی هستند که برای پرداخت رهن و اجاره با مشکل مواجه هستند. در حال حاضر به دلیل افزایش افسارگسیخته اجاره بها حدود ۷۰ درصد درآمد یک خانوار صرف پرداخت هزینه مسکن می‌شود.»

خوب بهتر نیست به جای «حیوانات نجس العین» به مشکلات مستاجرها بپردازید و از خود بپرسید که مستاجرها چگونه می‌توانند در سال مبلغ قابل توجهی را پس‌انداز کنند تا روی پیش پول سال آینده‌‎شان بگذارند. آنهم در شرایطی که پس‌انداز کردن بیشتر شبیه یک طنز تلخ است. همین که حقوق تا آخر ما برسد باید خدا را شکر کرد.

از خودتان پرسیده‌اید که مردم چگونه زندگی خود را در زمانه گرانی و تورم مدیریت می‌کنند؟ اصلا خودتان را جای مردم گذاشته‌اید که ببینید، سرپرست یک خانواده ماه را چگونه به پایان می‌رساند؟ صورت سرخ مردم را نمی‌بینید؟ میکروفون جلوی خود را روشن کنید و با صدای بلند فریاد بزنید که مردم چگونه خودرو بخرند؟ چرا باید یک ایرانی برای پراید ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کند؟ از کدام بانک می‌شود این همه وام گرفت تا یک پراید خرید؟

از گرانی گوجه، گوشت، مرغ، برنج و … بگویید. شما به مجلس رفته‌اید تا صدای همه مردم باشید و مشکلات آنها را پیگیری کنید.حضرات نماینده، اعضای محترم دولت و همه آنهایی که دستی در آتش اداره کشور دارید، وضع زندگی مردم خوب نیست. خیلی از آنها مثل کسانی شده‌اند که وسط دریا افتاده‌ و از دست‌وپا زدن و شنا کردن خسته‌ شده‌اند و دیر نباشد که خود را آماده غرق شدن کنند.

شما که خود را مردمی معرفی و می‌گویید کارهایی که می‌کنیم به نفع مردم است، چرا در واقعیت قدمی برای بهتر شدن زندگی مردم بر نمی‌دارید؟ نمایندگان محترم پارلمان بگویند از وقتی آمدند چه تغییر مثبتی در زندگی مردم ایجاد کرده‌اند.بازهم تاکید می‌کنم به جای «حیوانات نجس العین» به مشکلات آدم‌ها بپردازید که دیگر جانی در بدن ندارند.

مصطفی داننده