کد خبر : 92184 تاریخ : ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ دي
بازگشت بانک سپه به عصر طلایی در حوزه فناوری؛ بانک سپه در ۱۰۰ سالگی، بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه می‌شود اقتصاد میهن: مدیرعامل بانک سپه ضمن تأکید بر ضرورت بازگشت این بانک به عصر طلایی خود در حوزه فناوری، گفت: نخستین بانک ایرانی هم‌زمان با سالگرد صدمین سال تأسیس، تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه را جشن خواهد گرفت.
بانک سپه در ۱۰۰ سالگی، بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه می‌شود

به گزارش روابط عمومی بانک سپه، دکتر آیت‌اله ابراهیمی  با اشاره به برنامه‌های تحولی برای تبدیل‌شدن بانک سپه به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه ،گفت:  به‌منظور تحقق این هدف در سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در این برنامه سهم هر استان و واحدهای بانک مشخص شده است.وی ضمن اشاره به افزایش ظرفیت‌های بانک سپه بعد از ادغام در کنار برخی چالش‌ها گفت: برای حفظ و ارتقای عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک ایرانی باید از تمام تجارب و دستاوردهای بانک‌های ادغام‌شده و سپه استفاده کنیم.

بازگشت به دوران طلایی در حوزه فناوری

مدیرعامل بانک سپه به پیشتازی این بانک در عرضه خدمات و محصولات مختلف بانکی در سه دهه پیش اشاره و خاطرنشان کرد: بانک سپه استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، چک طلایی، سپه چک و سایر محصولات بانکی را برای اولین بار در نظام بانکی کشور آغاز شد و نخستین بانک ایرانی همواره در هر مقطع زمانی در زمینه‌هایی به‌عنوان پیشرفته‌ترین بانک کشور بوده است.وی ادامه داد: نخستین بانک ایرانی امروز با داشتن ترکیب نیروی انسانی جوان و با تجربه برای تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین و کارآمدترین بانک کشور و منطقه در تمام حوزه‌ها به‌ویژه در زمینه عرضه خدمات و محصولات الکترونیکی بهترین شرایط را دارد و این بانک باید به عصر طلایی خود در حوزه فناوری برگردد.

عرضه محصولات بانک‌های ادغامی در تمام شعب

وی ضمن تأکید بر عرضه دوباره برخی از محصولات و خدمات بانک‌های ادغامی در سراسر شعب بانک سپه تصریح کرد: برای کمک به سودآوری بانک سپه تعدادی از بهترین محصولات و خدمات بانک‌های ادغامی طی هفته‌های آینده در شعب بانک به مشتریان عرضه خواهد شد.

توجه ویژه به مشتریان بزرگ

مدیرعامل بانک سپه گفت: بخش قابل‌توجهی از منابع این بانک به ۵۰۰ شرکت بزرگ تعلق دارد؛ برای حفظ و ارتقای روابط بانک با آنها نیازمند عرضه محصولات و خدمات ویژه به این مشتریان هستیم.ابراهیمی افزود: در ساختار سازمانی جدید بانک سپه عرضه خدمات و محصولات متناسب با نیازها و سلیقه‌های مشتریان مختلف در نظر گرفته شده است و بر این اساس، خطوط کسب و کار حرفه‌ای در بانک شکل خواهد گرفت.

 تنوع‌بخشی به محصولات و خدمات

مدیرعامل بانک سپه بر لزوم تنوع‌بخشی خدمات و محصولات بانکی تأکید کرد و گفت: برای عرضه محصولات جدید واحدهای صف و ستاد باید تعامل دوجانبه و مستمر داشته باشند تا در طراحی آنها ضمن پاسخگویی به نیازهای مشتریان، منافع بانک نیز مدنظر قرار گیرد.وی افزود: با اجرای طرح ملی ادغام امکان خدمات‌دهی به مشتریان بانک‌های ادغام‌شده در برخی حوزه‌ها مهیا شد، برای کمک به سودآوری بانک باید از این ظرفیت‌های جدید با استفاده از تجارب کارکنان قدیمی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

 روز جشن موفقیت فناوری در بانک سپه

    ابراهیمی با بیان این مطلب که آینده بانک به اجرای موفق طرح‌های حوزه فناوری گره خورده است، گفت: با برنامه‌ریزی، تلاش شبانه‌روزی و استفاده حداکثری از توانمندی نیروی انسانی بسیاری از طرح‌های حوزه فناوری عملیاتی شده و با ادامه این روند در آینده نه‌چندان دور شاهد موفقیت‌های چشمگیر بانک سپه در این حوزه خواهیم بود.    وی به اجرای موفقیت‌آمیز مهاجرت سیستمی بانک‌های ادغام‌شده به سیستم جامع امید بانک سپه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ها در آینده نه چندان دور بانک سپه روز اتمام پروژه راه‌اندازی سیستم بانکداری متمرکز در سراسر شعب را جشن می‌گیرد. مدیرعامل بانک سپه خاطرنشان کرد: با تجهیز تمام شعب بانک سپه به سیستمی واحد، امکان عرضه خدمات با کیفیت و یکسان در زمان سریع به تمام مشتریان مهیا می‌شود.

 ارتقای بانک از شعبه کلید می‌خورد

مدیرعامل بانک سپه با بیان این مطلب که ارتقای بانک از شعبه کلید می‌خورد از رؤسای شعب خواست در تمام حوزه‌ها به مشتریان خدمات عرضه کنند و فعالیت‌های شعبه صرفاً به اخذ سپرده و پرداخت تسهیلات محدود نشود. وی تأکید کرد: هر شعبه بانک سپه در سراسر کشور باید همانند یک بنگاه اقتصادی اداره شود و رؤسا و کارکنان شعب باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.ابراهیمی درعین‌حال بر ضرورت حمایت واحدهای ستادی از شعب اشاره کرد و گفت: واحدهای ستادی ضمن فراهم کردن شرایط لازم برای موفقیت شعب باید به تحقق اهداف در حوزه وصول مطالبات، بازده کردن دارایی‌ها و امثال آنها توجه ویژه داشته باشند.

ضرورت رعایت اصول مشتری‌مداری

مدیرعامل بانک سپه گفت: خروجی تمام برنامه‌ها و اقدامات بانک سپه باید عرضه خدمات باکیفیت، موردپسند مشتریان و سودآور برای بانک باشد.وی با بیان اینکه رعایت اصول مشتری‌مداری در بانک باید نهادینه شود، اظهار داشت: در کنار عرضه خدمات و محصولات مطلوب، تکریم ارباب‌رجوع و رعایت اصول مشتری مداری، یکی از مؤلفه‌های فرهنگ‌سازمانی بانک سپه محسوب می‌شود که باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

شعب بانک سپه ساماندهی می‌شوند

ابراهیمی بر لزوم ساماندهی و جانمایی مجدد شعب در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: بعد از ادغام برای تسهیل و تسریع خدمات‌رسانی به مشتریان باید با انتقال و جابه‌جایی شعب به جانمایی آنها در مکان‌های پرتردد و فعال اقتصادی کمک کنیم.

بانک سپه نیروی مازاد ندارد

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه بانک سپه نیروی مازاد ندارد، یادآور شد: تمام همکاران ما با خوش‌بینی نسبت به آینده در مسیر ارتقای دانش شغلی خود گام بردارند تا در آینده نه‌چندان دور بتوانند به اعتلای نام بانک سپه کمک کنند.وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ها و چشم‌اندازهای ترسیم شده برای بانک سپه و شرایط خدمتی تعداد قابل‌توجهی از همکاران قدیمی در آینده به مدیران عملیاتی نیاز خواهیم داشت. ابراهیمی از تمام مدیران مجرب بانک سپه خواست با انتقال دانش شغلی و تجارب منحصربه‌فرد خود به همکاران جوان و جدید، در حوزه جانشین پروری و کمک به پیشرفت بانک تلاش مضاعف داشته باشند.