کد خبر : 90375 تاریخ : ۱۴۰۲ جمعه ۳ آذر
عملکرد ۸ ماهه فولاد خوزستان ثابت کرد؛ فولاد خوزستان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار ایران به شمش فولادی و تختال اقتصاد میهن: شرکت فولاد خوزستان در ۸ ماهه نخست سال جاری، بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار داخلی ایران هم به شمش فولادی و هم تختال بوده است.
فولاد خوزستان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار ایران به شمش فولادی و تختال

به گزارش اقتصاد میهن ، این شرکت با فاصله زیاد نسبت به سایر فولادسازان ۱۹.۹ درصد حجم معاملات شمش در رینگ داخلی بورس کالا را به خود اختصاص داده و همزمان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تختال در بورس کالا نیز بوده و ۳۸.۶ درصد کل حجم معاملات تختال مربوط به این شرکت بوده است. حجم معاملات شمش فولادی شرکت فولاد خوزستان در رینگ داخلی بورس کالا در ۸ ماهه نخست امسال با رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۹۲۳ هزار تن رسیده است. در ۸ ماهه نخست سال جاری، در مجموع ۴،۶۴۵،۲۶۵ تن شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا معامله شده است که سهم فولاد خوزستان از کل معاملات شمش ۱۹.۹ درصد بوده است. این شرکت با فاصله زیاد نسبت به رقبا، بالاترین سهم را در تأمین نیازهای بازار داخلی به شمش فولادی داشته است.

 همچنین از ابتدای فروردین تا انتهای آبان‌ماه سال جاری، درآمد فولاد خوزستان از محل فروش شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا با جهش ۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۸ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان رسیده است. در این دوره، کل ارزش معاملات شمش فولادی در بورس کالا ۹۲ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان بوده که فولاد خوزستان ۲۰.۴ درصد ارزش بازار داخلی شمش را به خود اختصاص داده است و از حیث ارزش معاملات شمش فولادی نیز این شرکت با فاصله قابل توجه نسبت به سایر رقبا، پیشتاز بوده است. شرکت فولاد خوزستان‌ بالاتر از شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نیاز بازار داخلی به تختال نیز بوده است. فخوز در ۸ ماهه نخست سال جاری از طریق رینگ داخلی بورس کالا، ۴۲۷ هزار تن تختال به شرکت‌های داخلی فروخته است که ۳۸.۶ درصد کل حجم معاملات تختال در بورس کالا را تشکیل می‌دهد.