در حالي كه شركت ايران خودرو و سازندگان قطعات سرمايه گذاري زيادي در خصوص قالبها و خطوط توليد قطعات خودروي ٣٠١ انجام داده بودند لذا مديريت وقت ايران خودرو تصميم گرفت توليد و خوكفايي محصول ٣٠١ بدون حضور پژو و با اتكاء به توان مهندسي و ساخت كارشناسان ايران خودرو ، ساپكو و سازندگان اغاز شود پروژ خودكفايي ٣٠١ در سه ماهه سوم سال ٩٧ اغاز و قرار بود در سه ماهه اخر سال ٩٨ به توليد انبوه برسد تا علاوه بر جبران زيان ناشي از سرمايه گذاري هاي صورت گرفته ، جواب دندان شكن عملياتي به عوامل و ايادي تحريم ها نشان دهد و توان پاسخگويي جوانان اين مروز و بوم در عرصه صنعت خودرو همانند ساير عرصه هاي نظامي، هسته اي ، پزشكي و … به دشمنان اين مروز و بوم به خوبي به دنيا مخابره شود متاسفانه در سه ماهه سوم سال ٩٨ با روي كار امدن مديريت غير اجرايي و غير تخصصي ، پروژه مذكور تغيير مسير داد به نحوي كه تحت عنوان احتمال دعوي حقوقي پژو بر عليه ايران خودرو و عنوان فريبنده ضروت توليد خودرو با نشان ايران خودرو پروژه ٣٠١ صرفا با تغيير قطعات بدنه اي و تزئيني (نظير درب ها ، چراغ ها و سپرها ) به پروژه تارا تغيي نام يافت تا علاوه بر تحميل سرمايه گذاري هاي جديد (حدود ٣٠٠ ميليارد تومان ) زمان توليد محصول نيز بيش از ١٨ ماه به تاخير بيفتد و با تغييرات تعريف شدن در درها و سپر و چراغ محصولي مشابه و رقيب محصول دنا پلاس ايران خودرو را در سه ماهه سوم سال ١٤٠٠ به بازار عرضه كنند لذا مديريت ناصحيح و غيرتخصصي علاوه بر سلب فرصت پاسخ گويي عملياتي به تحريم صنعت خودرو با اتلاف سرمايه و زمان و توليد محصول رقيب محصول خود ايران خودرو ضربات جبران ناپذيري را بر ايران خودرو تحميل كرد. به راستي چگونه ميتوان هزينه و فرصت هاي از دست رفته اين مديريت هاي هيجاني و غير تخصصي كه بر مردم و بيت المال تحميل شده است جبران كرد ؟؟ حتي در روند تغيير پروژه مذكور ردپاي جريان نفوذ را هم ميتوان مشاهده كرد . شايان ذكر است در سال ٩١ بد عهدي پژو توليد خودروي ٢٠٦ به مدت ٦ ماه متوقف شده بود وليكن مديريت وقت با خودكفايي و توليد پژو ٢٠٦ در ايران خودرو جواب مناسبي به بد عهدي فرانسوي ها داد. در حالي كه در همان سال خودروي رانا ( همانند تارا تغيير يافته قطعات بدنه اي ، چراغ و سپر ) در ايران خودرو توليد انبوه شده بود و ضروت چنداني به توليد پژو ٢٠٦ نبود وليكن مديريت وقت با تمركز بر توليد محصول ٢٠٦ علاوه بر پاسخ قدرتمندانه و عزت مندانه به بد عهدي فرانسوي ها باعث حفظ منافع ايران خودرو و شركت هاي قطعه سازي كه سرمايه گذاري زيادي در حوزه قطعات ٢٠٦ انجام داده بود را مهيا نمود.