کد خبر : 89456 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۹ مرداد
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛ برگزاری دوره آموزش پدافند کالبدی و شهری برای کارکنان منطقه آزاد قشم اقتصاد میهن: مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری یک دوره آموزش مجازی آنلاین پدافند کالبدی و شهری برای کارکنان بخش های تخصصی این سازمان خبر داد.
برگزاری دوره آموزش پدافند کالبدی و شهری برای کارکنان منطقه آزاد قشم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا صادقی با بیان این مطلب، اظهار کرد: امروزه ضرورت آمادگی به منظور پیشگیری از وقوع بحران، یکی از مهمترین دغدغه های حوزه مدیریت شهری است.وی ادامه داد: در همین راستا مدیریت منابع انسانی دوره 6 ساعته پدافند غیرعامل با محوریت کالبدی و شهری بر مبنای سرفصل ها و استانداردهای سازمان پدافند غیرعامل کشور با هدف توانمندسازی کارکنان از طریق افزایش دانش تخصصی در این حوزه و کمک به ارتقای پایداری ملی برگزار کرد.

مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به نقش کلیدی کارکنان حراست در پیاده سازی مبانی و الزامات پدافند و کاستن آسیب پذیری نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس منطقه، لذا کارکنان حراست مخاطبین اصلی و خاص دوره بودند.

به گفته صادقی؛ ارتقاء سطح دانش و درک مفاهیم تخصصی و افزایش توانایی رفع آسیب پذیری ها و تهدیدات از طریق ارائه راهکارهای مقابله ای، بعنوان دستاوردهای مورد انتظار پیش بینی شده بود که امید است با برآورده شدن موارد مذکور، گام بلندی در ارتقاء پایداری ملی و منطقه ای برداشته باشیم. گفتنی است؛ براساس تعریف پدافند غیرعامل، بر موضوعاتی نظیر افزایش بازدارندگی اقدامات، کاهش آسیب پذیری،  افزایش تاب آوری در بعد کالبدی و خدماتی و تسهیل اقدامات و فعالیت های مدیریت بحران تاکید گردیده است که تحقق این موارد از طریق افزایش دانش تخصصی افراد تاثیرگذار در حوزه مدیریت شهری امکان پذیر می باشد.