کد خبر : 87550 تاریخ : ۱۴۰۰ چهارشنبه ۸ ارديبهشت
پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت "روز ملی خلیج فارس" اقتصاد میهن: جعفر آهنگران با ارسال پیامی ضمن تبریک "روز ملی خلیج فارس" یاد و خاطره شهیدانی راکه برای صیانت ازتمامیت ارضی کشور و مقابله با توطئه های دشمنان جان خویش را فداکردند گرامی داشت.
پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت

به گزارش روابط عمومی  و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش متن پیام مدیر عامل این سازمان به مناسبت "روز ملی خلیج فارس"به این شرح است:

به نام خداوند جان و جهان

موقعیت استثنایی جغرافیایی و تجاری، آنچنان جایگاهی به خلیج فارس داده است که همواره محلی برای تقابل همه تمدن های زنده دنیا بوده و بدین خاطر است که روز ملی خلیج فارس را باید روزی جهانی بدانیم . مناسبتی متعلق به همه ایرانیان و مجالی کوتاه برای پاسداشت حقیقت تاریخی و متقن تعلق خلیج فارس به ایرانیان و گرامیداشت خاطره شهیدانی که برای صیانت ازتمامیت ارضی کشورمان درمرزهای خاکی و آبی، غیورانه به میدان آمدند و  جان خویش فدا کردند .

خليج فارس گنجينه اي ارزشمند و حاوي نيمي از ذخاير نفت جهان ، با موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد است که سودجويان همواره برای تسلط بر اين شاهراه اقتصادي منطقه ای و جهانی ، مشغول طرح توطئه های گوناگون بوده اند. اما حكايت افتخارآمیز رشادت هاي زنان ومردان با غيرت پارسي در مقابله با متجاوزان و دسيسه چينان و مرورحماسه های تاریخی این سرزمین کهن، بدخواهان و طماعان را به اين باور می رساند كه  هر نيرنگي در خصوص خليج فارس محكوم به شكست و نابودي است.

خداوند را شاكريم كه در سايه عزم ملي، نام خلیج فارس به عنوان مظهر صلح و دوستی، برای همیشه، بر تارک تاریخ ایران خواهد درخشید. جزيره كيش نیز چون نگینی درخشان در اين كرانه  پارسي می کوشد تا دروازه گشوده ایران اسلامی برای تعاملات بین المللی، توسعه گردشگری، رونق اقتصادي  كشور و دستيابي به منافع بلندمدت اين آبراهه بين المللي باشد.

اینجانب با تبریک "روز ملی خلیج فارس" به تمامی هموطنان عزتمند به ویژه ساحل نشینان نواحی جنوبی ایران عزیز و ساکنان خونگرم جزیره زیبای کیش ، امیدآن دارم تا نسل های آینده با تلاشی خستگی ناپذير، از این میراث گرانبها پاسداری کرده و درحفظ اصالت و هویت آن، کوشا باشند.