بررسی کردم، اول که هیچ محدودیتی برای واگذاری سیمکارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند؛ وجود ندارد.
دوم اینکه برای واگذاری سیمکارت به مادر ایشان، هیچ استعلامی از سامانه احراز هویت سازمان تنظیم مقررات نشده است. این بدان معناست که دفتر خدمات ارتباطی، از وظایف خود تخطی کرده است. به او گفتهاند سیمکارت به شما نمیدهند، تا چند تومان پول بیشتر بگیرند و نقره داغش کنند. بیوجدانی است انصافا.
سوم اینکه، شب گذشته، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات، جناب آقای هادیان با ایشان تماس میگیرد و ضمن دلجویی مشکل مادرشان را حل میکنند.
چهارم اینکه به سازمان تنظیم مقررات دستور دادم که اولا دفتر متخلف شناسایی، برخورد قانونی با ایشان، به عمل آید. در سامانه ۱۹۵هم امکان ثبت شکایات اتباع سایر کشورها از دفاتر خدماتی فراهم آید.