به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب گفت: با بهره برداری از پروژه های فناوری اطلاعات در سطح سازمان ها و شرکت های این حوزه و فراهم نمودن بستر اطلاعاتی مناسب ، از ابتدای سال جاری کار روی پروژه راه اندازی داشبورد مدیریتی آغاز شد و این سیستم هم اکنون آماده بهره برداری می باشد. یزدانی در ادامه افزود: این داشبورد مدیریتی در واقع یک سامانه اطلاع رسانی آنلاین و آفلاین است که مدیران ارشد در لحظه میتوانند آخرین شاخصهای مدیریتی شهر و شهرداری را مشاهده کنند و در واقع تسهیل گر بستر تصمیم گیری برای مدیران خواهد بود. وی در خصوص اهمیت و لزوم استفاده از ابزارهای فناورانه نظیر داشبوردهای مدیریتی برای مدیران ارشد در شهرداری گفت: از آنجا که دامنه وظایف در شهرداری بسیار گسترده است و خدمات مختلفی توسط این نهاد به شهروندان ارایه می شود، فرایند تصمیم گیری برای مدیران امر پیچیده ای است و وجود سامانه ای مانند داشبورد مدیریتی کمک می کند تا شاخص های مشخص و مدونی برای طبقه بندی و سنجش آمار و اطلاعات ایجاد شود. یزدانی تاکید کرد: با کمک این ابزار فرآيند جمع آوري، پردازش و ارائه گزارشات آماري مکانیزه می شود و امکان مدیریت متوازن و نظام مند در کلیه حوزه ها ایجاد می شود. به گفته یزدانی مزیت این اتفاق، تسهیل در امر تصمیم گیری های کلان و استفاده از شاخص های مختلف در مدیریت خدمات شهری تهران است. وی با بیان این که امکان دريافت گزارش های کلان، تجميعي و مقايسه اي به همراه تحلیل روندها و پيش بيني رویدادها و شرایط آینده از دیگر امکانات این ابزار مدیریتی است، تصریح کرد: هدف اصلی ما از ایجاد داشبورد و سامانه های مدیریتی، بهره گیری مدیران ارشد شهرداری به صورت مستقیم از آمار و اطلاعات در جهت تصمیم سازی های کلان است. وی در پایان اظهار امیدواری کرد: کلیه سازمان ها و شرکت ها و ادارات حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران همچنان با رویکرد اصلاح و ارتقاء کیفیت داده های ثبتی در سامانه های مربوطه؛ گامی بلند به منظور ساماندهی آمار و اطلاعات بردارند.