سردار کمال هادیانفر با بیان اینکه پیش از این فرآیند اداری از جمله احراز هویت خریدار و فروشنده با رؤیت طرفین، احراز اصالت مدارک وسایل نقلیه، احراز سکونت خریدار، تأیید بیمهنامه ثالث و معاینه فنی، پرداخت جرائم و دیون دولتی و پرداخت هزینههای پلاک و... در باجهها انجام میشد، گفت: با این روش، پس از انجام فرایند اداری در اینترنت، متقاضی به یکی از دو مرکز پلاک پایلوت معرفی و پس از تأیید اصالت خودرو در همان مرکز، به صورت حضوری، پلاک بر روی خودروی وی نصب میشود. وی افزود: همچنین، با نصب دوربینهای هوشمند ثابت با همکاری شهرداریها برای برخورد با خودروهای متخلف و نظارت بر ترافیک شهری، اعمال قانون نیز به صورت سیستمی و هوشمند اتفاق میافتد و از حضور فیزیکی ماموران پلیس راهور و راه کاسته میشود.