به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن، بانک پاسارگاد که همواره بانکی پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک است، در اقدامی خلاقانه و نوآورانه محصول “پادچک” را بهعنوان اولین محصول صنعت بانکداری کشور در حوزه بهرهبرداری از «چک دیجیتال»، در اختیار هموطنان عزیز قرار میدهد. محصول “پاد چک” ابزار بسیار مناسبی برای رفع مشکلات خریداران و فروشندگان کالا یا خدمات گرانبها است که به دلیل وجود محدودیت در سقف مبلغ تراکنش یا انتقال وجه، از سایر ابزارها از جمله «چک عادی»، «چک تضمینشده (بانکی)»، «چک بینبانکی (رمزدار)»، «سامانههای ساتنا و پایا» و… استفاده مینمایند.ابزارهای مذکور دارای محدودیتهایی از جمله «ریسک عدم دریافت وجه برای فروشنده به دلیل برگشت خوردن چک خریدار»، «ضرورت مراجعه حضوری خریدار به شعبهها برای دریافت چک بانکی یا بینبانکی»، «عدم امکان دریافت کالا یا خدمت هنگام انجام معامله، به دلیل عدم امکان پرداخت کل وجه بهصورت آنی به فروشنده» و… میباشند؛ لذا، بسیاری از هممیهنان گرامی درخصوص پرداخت یا دریافت مبالغ مربوط به خرید و فروش کالا یا خدمات، به ویژه برای مبالغ بیش از سقفهای تعیین شده توسط بانک مرکزی ج.ا.ا، با محدودیتهای «زمانی»، «مکانی» و «ریسک» مواجه هستند که میبایست از طریق نوآوری و ارائه محصولات جدید بانکی پوشش داده میشد.
بانک پاسارگاد همراستا با چشمانداز بانکداری دیجیتالی خود و با هدف “رفع محدودیتهای یادشده”،”تسهیل تبادل وجه بین خریدار و فروشنده”، “گسترش ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان ارجمند” و “ایجاد تجربه دیجیتالی لذتبخش برای هممیهنان گرامی”، محصول”پادچک” را در قالب ایجاد سرویس اتصال سامانههای فروشگاهی به سامانه چکاد (چک امن دیجیتال)، طراحی و به هممیهنان گرامی ارائه کرده است.