کد خبر : 101553 تاریخ : ۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهريور
اتوبوس و مترو برای دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان شد اقتصاد میهن: هم‌زمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید، شهرداری تهران اعلام کرد که استفاده از خدمات مترو و اتوبوس به مدت یک هفته برای دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان خواهد بود.
اتوبوس و مترو برای دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان شد

به گزارش  پایگاه خبری اقتصاد میهن ، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، شهرداری تهران اعلام کرده است که خدمات مترو و اتوبوس برای دانشجویان و دانش‌آموزان به مدت یک هفته در مهرماه به صورت رایگان ارائه خواهد شد. این طرح با هدف حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان و همچنین ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی در بین جوانان اجرا می‌شود.این اقدام شهرداری در راستای کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا و تسهیل دسترسی دانشجویان و دانش‌آموزان به مراکز آموزشی در روز‌های ابتدایی مهرماه است. با این طرح، انتظار می‌رود بسیاری از خانواده‌ها به جای استفاده از خودرو‌های شخصی، فرزندان خود را به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی تشویق کنند.این اقدام نمادین می‌تواند در بلندمدت نقش مؤثری در گسترش فرهنگ استفاده از مترو و اتوبوس در میان جوانان ایفا کند. شهرداری تهران همچنین برنامه‌های دیگری برای ارتقاء سطح خدمات حمل‌ونقل عمومی در سال تحصیلی جدید در نظر دارد تا دسترسی آسان و به موقع دانشجویان و دانش‌آموزان به مدارس و دانشگاه‌ها تضمین شود.

این طرح در نخستین هفته مهرماه اجرا خواهد شد و شامل تمامی ایستگاه‌های مترو و خطوط اتوبوس‌رانی شهری می‌شود. به همین منظور دانشجویان و دانش‌آموزان از این خدمات بهره‌مند شوند. براساس این گزارش، پیش از این قرار بود که شهرداری تهران پیشنهادی به شورای شهر تهران مبنی بر رایگان بودن مترو و اتوبوس برای دانشجویان و دانش آموزان به مدت یک ماه ارائه کند که هنوز این پیشنهاد به شورا ارائه نشده است. همچنین در پیشنهاد دیگری از سوی شورا ارائه شده است که این خدمات در ۱۵ روز کاری ارائه شود که اجرای این پیشنهاد هنوز قطعی نشده است.