به گزارش اقتصاد میهن از روابط عمومی بانک ملت، فرشید فرخ نژاد، تاکید کرد: بانک ملت همسو با سیاست های بانک مرکزی، درپی فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ استفاده از ریال دیجیتال و توسعه ابزارهای نوین پرداخت است.وی با ابراز خرسندی از انتخاب بانک ملت به عنوان یکی از بانک های عامل اجرای طرح ریال دیجیتال گفت: بانک ملت در اسفند ماه سال گذشته طرح کسب و کار خود را برای پیاده سازی ریال دیجیتال در جزیره کیش به بانک مرکزی ارائه کرد و این طرح پس از تایید، از ابتدای خرداد وارد فاز عملیاتی شد.مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که تا روز سوم خردادماه ۸۱۵ پایانه فروش قدیمی نوسازی و نرم افزار ۱۴۸۲ پایانه فروش در جزیره کیش به روزرسانی شده است، از افزایش این آمار در روزهای پیش رو خبر داد و گفت: در بخش فنی، نرم افزار سکه به عنوان سکوی ارائه خدمت کیف پول ریال دیجیتال به روز رسانی و در دو نسخه اندروید و IOS در بازارچه های نرم افزاری منتشر شد ضمن این که سامانه”به پرداخت من” نیز به عنوان سکوی ارائه خدمات کیف پول ریال دیجیتال تجاری به پذیرندگان به روز رسانی شد.وی اظهار داشت: صفحات ویژه طرح ریال دیجیتال برای معرفی طرح در سایت بانک ملت طراحی و در دسترس مشتریان قرار گرفته است ضمن این که ۳۰ پشتیبان آموزش دیده نیز برای ایجاد کیف پول تجاری برای پذیرندگان به جزیره کیش اعزام شده اند.مدیرعامل بانک ملت در زمینه تبلیغات انجام شده نیز اظهار داشت: در بخش تبلیغات نیز اقدامات گسترده ای برای فرهنگ سازی استفاده از این خدمت جدید انجام شده که از جمله آنها استقرار پروموترها در محل فرودگاه بین المللی کیش و مراکز تجاری این جزیره و ارسال پیامک به گردشگران و معرفی طرح به محض ورود به این جزیره است.بر اساس این گزارش، در چند روز گذشته، ۱۱۸۵ کیف پول جدید و ۱۴۲۰ کیف پول تجاری پذیرندگان بانک ملت در جزیره کیش فعال شده و ۱۱۰۳ تراکنش خرید هم با استفاده از ریال دیجیتال انجام شده است.