۱۴۰۲ جمعه ۲۲ دي چاپ
در جلسه شورای عالی مسکن مقرر شد؛

افزایش توان مالی بانک مسکن برای پیشبرد سریع‌تر نهضت ملی

افزایش توان مالی بانک مسکن برای پیشبرد سریع‌تر نهضت ملی

اقتصاد میهن: در جلسه کارگروه تامین مالی شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهوری، دستگاه‌های اجرایی نسبت به تسویه مطالبات بانک مسکن برای افزایش توان این بانک برای تامین مالی مسکن سازی در کشور و تزریق منابع مالی بیشتر به طرح نهضت ملی مسکن موظف شدند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن از هیبنا؛ در این نشست، بر لزوم «افزایش سرمایه بانک مسکن» با هدف افزایش توان این بانک برای تامین مالی پروژه‌های مسکن تاکید شد که بر اساس آن دستگاه‌های دولتی و بانک مرکزی موظف شدند با تسویه مطالبات بانک مسکن به این مهم کمک کنند.همچنین اعضای شورا، علاوه بر موظف کردن صندوق توسعه ملی به نقش افرینی جدی‌تر در تامین کلان پروژه های مسکن، به وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی ماموریت دادند از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌ها با روش‌های مختلف بهره بگیرند.وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف شدند منابع مالی لازم برای «صندوق ملی مسکن» را فراهم کنند. این صندوق مسئولیت تامین منابع مالی خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تامین منابع برای کمک به ساخت مسکن اقشار نیازمند را به عهده دارد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها