به گزارش اقتصاد میهن از روابط عمومی بیمه سینا؛ دکتر محمد رحیمی با حضور در بخش های مختلف ستاد مرکزی شرکت بیمه سینا اظهار داشت: در شرایط فعلی بازار بیمه اهمیت افزایش سرمایه بیمه سینا برای جذب پرتفویهای بزرگتر و افزایش سهم بیمه سینا از بازار به عنوان یک اولویت توسط شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا در حال پیگیری است. وی تاکید کرد : جذب مشتری و پرتفوی سودآور برای شرکت بیمه یک راهبرد است و در این فضا باید از کارگزاران بیمه و شبکه فروش حمایت کرد تا بیمه سینا در سبد پیشنهادی آنان به بیمهگذاران قرار گیرد.مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا با اشاره به وضعیت سرمایهگذاریهای بیمه سینا افزود: “قیمت هر سهم” این شرکت در بازار سرمایه مهم است و باید از ظرفیت ابزار نوین بازار سرمایه در چارچوب آییننامه سرمایه گذاری بیمه مرکزی برای تقویت سود سرمایهگذاریها استفاده کنیم.
رحیمی ادامه داد: استفاده از زنجیره ارزش مالی بنیاد مانند بانک، سبدگردان و کارگزاری و استفاده از سکوهای تامین مالی جمعی برای سرمایهگذاری موجب ایجاد تنوع در فضای سرمایهگذاری شرکت خواهد شد و در سودآوری بیمه سینا اثر خواهد داشت. وی در ادامه با تاکید بر انتظارات و رهنمودهای دکتر دهقان ریاست بنیاد مستضعفان در همایش ۲۰ سالگی بیمه سینا گفت: ۲ نکته کلیدی باید سر لوحه کار قرار گیرد، اول اینکه از تاخیر در پرداخت خسارت مبادا سود کنیم و دوم اینکه مکانیزم پرداخت خسارت را تسریع کنیم.
در ابتدای نشست، دکتر سلطانی ثانی مدیرعامل بیمه سینا با ارائه گزارشی کوتاه از روند فعالیت ۸ ماهه اخیر این شرکت گفت: در ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ به رقمی در حدود ۷ هزار میلیارد تومان پرتفوی رسیده ایم. وی تاکید کرد: تنها ۱۳ درصد پرتفوی بیمه سینا را خانواده شرکت های بنیاد مستضعفان تشکیل میدهد و عمده پرتفوی مربوط به خارج از مجموعه سهامدار است که توسط تیم مدیریت و شبکه فروش بیمه سینا جذب شده است.