ایجاد زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو با همکاری ایرانسل
اقتصاد میهن: با امضای تفاهمنامه ۶ جانبه بین معاونت علمی و فناوری رئیسجمهوری، وزارت صمت، سازمان امداد و نجات، شرکت ایران خودرو، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شرکت همراه اول، ایرانسل در توسعه زیرساخت سامانه تماس اضطراری (e-call)، مشارکت میکند.
به گزارش اقتصاد میهن از روابط عمومی ایرانسل ، این تفاهمنامه با هدف کاهش خسارات مادی و معنوی تصادفهای جادهای، بین طرفین به امضا رسید و اساس عملکرد آن بر پایه پیادهسازی سامانه تماس اضطراری (e-call) برای اولین بار در کشور و به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سمنان است. این سامانه، سخت افزار پیادهسازی شده بر روی خودروها است که در صورت وقوع تصادفات جادهای، با مرکز امداد و نجات تماس گرفته و حادثه را به نهادهای امدادی گزارش میکند. راهکارهای سازمانی اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با هدف ایجاد زیرساخت ارتباطی مطمئن و سریع و با توجه به تجاربی که در دیجیتالی شدن صنعت خودروسازی از جمله سرویس خودرو متصل دارد، در این پروژه با طرفین همکاری دارد.راهکارهای سازمانی ایرانسل همچنین با محصولات و راهکارهای دیجیتال خود، از ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲، در سالنهای ۱۰ و ۱۱ نمایشگاه تحول صنعت خودرو، با سرویس خودرو متصل، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) و سرویس بیسیم واکه حضور دارد.دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، از ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران و از ساعت ۸ تا ۱۵، میزبان علاقهمندان و بازدیدکنندگان است.