۱۴۰۲ يکشنبه ۲۳ مهر چاپ

توسعه فیبرنوری ایرانسل در فارس با حضور وزیر ارتباطات

توسعه فیبرنوری ایرانسل در فارس با حضور وزیر ارتباطات

اقتصاد میهن: تفاهم‌نامه‌ توسعه دسترسی منازل و کسب و کارها به فیبر نوری (FTTx) در شهر شیراز با همکاری شهرداری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) ، با حضور وزیر ارتباطات به امضا رسید.

به گزارش اقتصاد میهن از روابط عمومی ایرانسل، دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دکتر امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و هیئت همراه، از عملیات اجرایی توسعه پروژه دسترسی منازل و کسب و کارها به فیبر نوری (FTTx) و ارائه این خدمت در سطح شهر صدرا، بازدید کردند. در این پروژه تاکنون، ۶۵ کیلومتر حفاری و فیبر کشی به میزان نزدیک به ۴۰ درصد کل پروژه انجام گرفته‌ ‌است. مجموع حفاری و فیبرکشی پروژه منازل و کسب‌وکارهای شهر صدرا بیش از ۱۶۵ کیلومتر است و ۳۰ هزار نفر از ساکنان این شهر را تحت پوشش سرویس‌هایی با سرعت بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه قرار خواهد داد. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان آذر ماه کل شهر صدرا تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها قرار می گیرد.

همچنین در ادامه و در محل استانداری فارس، تفاهم‌نامه توسعه دسترسی منازل و کسب و کارها به فیبر نوری (FTTx)، با همکاری شهرداری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx)، و مدیران شرکت‌های آسیاتک و شاتل، امضا شد. براساس تفاهم‌نامه امضا شده، ایرانسل به عنوان اپراتور منتخب رگولاتوری و نماینده شرکت‌های شاتل و آسیاتک و شهرداری شیراز، در موضوع صدور مجوز حفاری به متراژ مورد نیاز در معابر شهری توسط شهرداری و بهره برداری از داکت موجود شهرداری (به متراژ حدود ۲۴۰ کیلومتر) و اجرای شبکه فیبرنوری دسترسی در مناطق شهرداری توسط ایرانسل، توافق کردند.همچنین براساس قرارداد امضا شده، ایرانسل به عنوان اپراتور منتخب از سوی رگولاتوری، متعهد شد تا با صدور مجوز حفاری توسط شهرداری صدرا، عملیات حفاری، کابل‌کشی و ساخت حوضچه را انجام دهد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها