۱۴۰۲ شنبه ۱۵ مهر چاپ

با تصویب FATF ، خیانت به خون شهدا چه می‌شود؟

با تصویب FATF ، خیانت به خون شهدا چه می‌شود؟

اقتصاد میهن: وزارت اقتصاد اعلام کرد: استانداردهای FATF در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را پذیرفته‌ایم و در داخل نیز تلاش می‌شود قوانین و مقررات منطبق با آن پیش برود!»

​وزارت اقتصاد اعلام کرد:  هرچند که ما استانداردهای این کنوانسیون در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را پذیرفته‌ایم و در داخل نیز تلاش می‌شود قوانین و مقررات منطبق با آن پیش رود. با این حال رویکرد دولت سیزدهم به موضوع مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، رویکردی ملی است و این موضوع را محدود به یک دستگاه و وزارتخانه یا نهاد نمی‌داند. به همین دلیل با فعال کردن مرکز اطلاعات مالی که تقریباً تا پیش از این تعطیل بود، به‌روزرسانی قوانین و مقررات، رگلاتوری و نظارت و ایجاد شفافیت بر مبنای استانداردهای روز دنیا در این مسیر گام برداشته است.این در حالیست که در دوره دولت روحانی، از منظر تندروها و افراطیون و رسانه‌های آنها همچون کیهان و … تصویب FATF خیانت به خون شهدا بود اما امروز وزارت اقتصاد دولت رییسی رسما اعلام کرد: در حال اجرای استانداردهای FATF هستیم!

زندگی مردم را گروگان گرفتید که خودتان تصویب کنید؟!

محمدحسن نجمی فعال رسانه‌ای در این باره نوشت: «‏زندگی مردم را گروگان گرفته بودید که خودتان FATF را بپذیرید؟ ‏دیگر قرار نیست با FATF کسی را تحویل آمریکا دهید؟ تمام حرام‌های دولت روحانی در دولت رئیسی حلال شدند…؟»

دولت برای مهار قیمت دلار دست به خبرسازی با چاشنی FATF زد؟!

اما سارا معصومی فعال رسانه‌ای نوشت که تغییری در وضعیت لوایح تصویب نشده FATF رخ نداده است؛ نه ایران و نه FATF هنوز برنامه اقدام ( Action Plan) امضا شده را ملغی نکرده اند!  بهنام صمدی هم نوشت: در مورد FATF خبرسازی می‌کنند ده بیست بار از خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار توی کره‌جنوبی نوسان گرفتن تا بالاخره خبرش اومد ‏حالا هم که هیچی ندارن، دلار که میاد یه تکونی بخوره در مورد FATF خبرسازی می‌کنند ‏جالبه میگن داریم استانداردهاشو اجرا می‌کنیم! ‏ولی همینا توی دولت روحانی میگفتن پذیرشFATF فتنه و خیانته است

پیش‌بینی بانک جهانی از اقتصاد ۲۰۲۴ ایران: تورم ۳۵.۸ درصد

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی خود از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، رشد ۴.۱ درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲.۲۳ برآورد کرده است. این در حالی است که این نهاد رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ را معادل ۳.۵ درصد پیش‌بینی کرده است. بر اساس جدیدترین بروزرسانی گزارش چشم انداز اقتصادی بانک جهانی، نرخ تورم در اقتصاد کشور در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۲.۶ درصد برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود این نرخ با ۶.۸ واحد درصد کاهش در سال ۲۰۲۴ به ۳۵.۸ درصد برسد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها