۱۴۰۲ جمعه ۳۱ شهريور چاپ

با تکمیل خط زنجیره تولید در پتروشیمی غدیر، ایران در تولید محصولات ۵۶۷-PVC و PVC-S70 به خودکفایی رسید

با تکمیل خط زنجیره تولید در پتروشیمی غدیر، ایران در تولید محصولات ۵۶۷-PVC و PVC-S70  به خودکفایی رسید

اقتصاد میهن: صنعت تجهیزات پزشکی با تولید بالغ بر ۳هزار کالای برپایه مواد پلیمری و قطعات جانبی تا حدود ۶هزار قطعه، همواره یکی از صنایع راهبردی و اثر گذار درحوزه سلامت کشور بوده است .

به گزارش اقتصاد میهن ، اثرگذاری این صنعت به ویژه در دوران پیک کرونا برای جوامع و مسئولان کاملا ملموس شد. مشکلات عدیده تولید ماسک و مدارهای تنفسی و انواع ظروف نگهداری مواد و... در آن ایام، اهمیت این صنعت کاربردی در حوزه بهداشت و سلامت را برای مردم و علی الخصوص مسئولان بیش از پیش مشهود و هویدا کرد.یکی از موارد اصلی در صنعت تجهیزات پزشکی، تهیه مواد اولیه بر اساس شاخص ها و استاندادها همراه با فن آوری روز جهانی می باشد. ماده  PVC یکی از این مواردی است که به دلیل انعطاف پذیری و سختی پایه ای که دارد، در صنعت تجهیزات پزشکی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و برای صنایع پزشکی  بسیار جذاب می باشد.

بر همین اساس و در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری  و تحقق شعار سال « مهار تورم و رشد تولید»،  تولید و عرضه پلی وینیل کلراید (PVC) با رعایت استانداردهای کیفی و زیست محیطی در بازارهای داخلی و خارجی با هدف ارزش افزایی برای سهامداران به عنوان مهم ترین مأموریت پتروشیمی غدیر در سال جدید در دستور کار قرار گرفت.

مشاور مدیرعامل پتروشیمی غدیردرحوزه پلیمرهای مدیکال در گفتگوی اختصاص با خبرنگار اقتصاد میهن ، با بیان اینکه مطابق با تمامی استانداردهای موجود در دنیا و انواع فارماکوپه های دارویی و تجهیزات پزشکی، باید مواد اولیه مورد استفاده در این صنعت مدیکال گرید باشند، گفت: پتروشیمی ‌غدیر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید PVC در خاورمیانه پس از اعلام نیازهای مکرر صنعت پزشکی کشور، مدیر عامل، هیأت مدیره و سیاست گذاران شرکت در مجموعه تاپیکو، با حرکتی جهادی پروژه ای را برای دستیابی به این گرید در پتروشیمی غدیر تعریف کردند، که با عنایات پروردگار متعال پس از تلاشهای فراوان تیم اجرایی پروژه، این شرکت موفق به دستیابی به تولید PVC با گرید ppm Rvcm1 به عنوان شرط اول و حیاتی تولید این پلیمرهای مدیکال گرید گردید.

مهندس محمد پرورش با تشرح اقدامات صورت گرفته در این زمینه و با بیان اینکه در گامهای بعدی نیز این شرکت اقدام به اخذ تأییدیه آزمایشگاهی از آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو مطابق با استانداردهای Ph. E 3.1.3 Astm 3749-13 اروپا نموده است، ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در پتروشیمی غدیر و کامل کردن خط زنجیره تولید ( تولید ماده اولیه و کلیه فرآیند تولید)  با تولید صفر تا صد  دو نوع پلیمر با گرید پزشکی تحت عناوین PVC_S70 و PVC_S67 به دست متخصصان پتروشیمی غدیر، علاوه بر رسیدن به خودکفایی  و پایداری کامل تولید ، کشورمان از واردات این محصول کاملا بی نیاز شد . مهندس پرورش با ذکر این نکته که نیاز سالانه کشور به این محصول استراتژیک  6 الی۷ هزار تن می باشد، تصریح کرد: با بومی شدن تولید PVC-S70 با گرید مدیکال در پتروشیمی غدیر از خروج  سالانه ۶ میلیون دلار ارز برای واردات این محصول جلوگیری بعمل آمد.

پتروشیمی غدیر سرآمد و پیشتاز در تولید کیفی و عرضه فراگیر به کشورهای منطقه تا افق ۱۴۰۴

وی  با بیان این که این شرکت به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در صنعت پتروشیمی ایران در راستای افزایش سبد بازارهای هدف خود، با محوریت ارتقای سهم بازارهای بالقوه تلاش می‌کند و در سال‌های اخیر موفق شده سهم قابل توجهی از این بازارها در داخل و خارج از کشور را به خود اختصاص دهد، از توانایی تولید ۲۸ هزار تنی این محصول استراتژیک در صنعت تجهیزات پزشکی در پتروشیمی غدیر خبر داد و جذابیت های صادراتی این محصول بسیار بالا و دارای مشتریان پروپاقرصی از کشورهای آسیا و اروپا می باشد و به همین دلیل دارای ارزش افزوده بالایی در امر صادرات می باشد.

به گزارش خبرنگار ما ، در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران هلدینگ تاپیکو از دو نوع پلیمر  شرکت پتروشیمی غدیر با گرید پزشکی تحت عناوین PVC_S70 و PVC_S67  رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین رونمایی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم پرهیز از خام‌فروشی و تولید محصول با ارزش افزوده بیشتر است، اظهار کرد: در دو سال گذشته افزون‌بر سرمایه‌گذاری و آماده‌سازی طرح‌های جدید، تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های خالی مجتمع‌های پتروشیمی و دانش بومی کشور، گریدهای جدید تولید شود.

مرتضی شاهمیرزایی، ادامه داد: تولید گریدهای جدید در پتروشیمی غدیر، از جمله تلاش‌های صنعت پتروشیمی برای خودکفایی در زنجیره ارزش افزوده پتروشیمی بوده است.شاهمیرزایی  تصریح کرد: در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ قول دادیم که تا پایان دولت سیزدهم در حوزه کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی به خودکفایی ۱۰۰ درصدی برسیم، خوشبختانه پارسال موفق به صادرات ۱۵۰۰ تن از انواع کاتالیست‌ها شدیم.

بر اساس این گزارش، با دستیابی شرایط تولید از سوی کارکنان شرکت پتروشیمی غدیر، دو محصول پر اهمیت ۵۶۷-PVC و PVC-S70 گرید پزشکی پس از تولید آزمایشی در مجتمع، مورد تأیید آزمایشگاه مرجع تخصصی قرار گرفت که پس از اخذ مجوزات سازمان غذا و دارو، قابل عرضه در بازار خواهند بود.با این دستاورد ضمن تنوع‌بخشی به سبد محصولات این شرکت، قدم ارزشمندی در رفع نیاز کشور به این محصول با ارزش برداشته و نیاز کشور به واردات این گرید راهبردی به طور کامل مرتفع می‌شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها