۱۴۰۲ پنج شنبه ۴ خرداد چاپ

تقسیم سود نقدی ۲۶۴ تومانی به ازای هر سهم در مجمع سالیانه ارفع

تقسیم سود نقدی ۲۶۴ تومانی به ازای هر سهم در مجمع سالیانه ارفع

اقتصاد میهن: مجمع عمومی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع ، با حضور اکثریت سهامداران در سالن تلاش مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت کار و امور اجتماعی برگزار و تقسیم سود نقدی ۲۶۴ تومانی به ازای هر سهم به تصویب سهامداران این شرکت رسید.

 به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن ،  سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۱ بر مبنای سرمایه ثبتی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی، ۳۱۲ تومان به ازای هر سهم بوده است که رشد خیره‌کننده ۸۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

* افزایش ظرفیت فولاد« ارفع» به یک میلیون تن

در این مجمع از اهداف شرکت به ایجاد ارزش افزوده پایدار و رضایتمندی سهامداران با ایفای نقش موثر در زنجیره فولاد تاکید شد .همچنین در این راستا افزایش ظرفیت تولید فولاد از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون تن ، راه اندازی خط آهن اختصاصی شرکت ، اجرای فاز دوم طرح‌های بهینه‌سازی واحد احیای مستقیم شامل مخزن ذخیره‌سازی محصولات، طرح تزریق اکسیژن و اجرای انبار ذخیره مواد اولیه به مساحت ۵ هزار متر مربع و همچنین توسعه سبد محصولات در گریدهای جدید از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان شد.از سوی دیگر ثبت رکورد تولید ماهیانه ۱۰۳ هزار و ۱۵  تنی در روش احیا مستقیم در مردادماه و همچنین دستیابی به رکورد ۸۵ هزار و ۱۶۵ تنی در فولاد سازی در آبان ماه سال گذشته به همراه عقد قرار دادهای فروش تهاتری شمش صادراتی برای نخستین بار در کشور به عنوان دیگر اقدامات این شرکت مطرح شد.

بر این اساس شرکت فولاد ارفع در سال گذشته موفق شد تا درآمد عملیاتی ۱۳ هزار و ۵۶۴ میلیارد تومانی و سود ۳ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومانی را در کارنامه کاری خود ثبت کند. ضمن انکه جمع دارایی های شرکت ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و سود واقعی ۳۱۲ تومانی برای هر سهم برای این شرکت در  سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است در سال گذشته سود خالص ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی نیز از سوی این شرکت محقق شده است.شرکت در سال مالی مذکور، ۹۰۸هزار و ۸۵۹ تن آهن اسفنجی تولید کرده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.از مهمترین برنامه این فولاد ساز، در سال ۱۴۰۲عملیات اکتشاف در پهنه تحت اختیار هرمزگان و ثبت یا اضافه کردن حداقل چهار محدوده اکتشافی معدنی، بهره‌برداری از حداقل دو معدن سنگ آهن که فرصتی برای سرمایه‌گذاری است، بررسی و مطالعه طرح فرآوری و تولید فرومنگنز، بررسی و مطالعه طرح فرآوری دولومیت، طرح فرآوری سنگ آهن هماتیتی، سرمایه‌گذاری در تولید و تامین مواد اولیه دولومیت و سرمایه‌گذاری در تولید و تامین مواد اولیه فرومنگنز اعلام شده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها