۱۴۰۲ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت چاپ

ضرورت اجرای طرح‌های تحولی و توسعه‌ای صنعت فولاد

ضرورت اجرای طرح‌های تحولی و توسعه‌ای صنعت فولاد

اقتصاد میهن: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: طرح‌های تحولی و توسعه‌ای زیادی را در شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی شروع کردیم که در همین راستا دو طرح بزرگ در صنعت فولاد کشور در سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن ، نعمت الله ترکی در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد ۵٠٠ میلیون دلاری شرکت فولاد اکسین خوزستان و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، اظهار کرد: طرح‌های تحولی و توسعه‌ای زیادی را در شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی شروع کردیم که در همین راستا دو طرح بزرگ در صنعت فولاد کشور در سال ۱۴۰۲ کلنگ زنی شد. وی با تاکید بر رفع موانع تولید و برنامه ریزی‌های کلان با هدف ارزآوری و سوددهی برای کشور، افزود: طرح‌هایی در راستای تکمیل  زنجیره ارزش فولاد برای شرکت فولاد اکسین تدوین و در نظر گرفته شده است.مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: انعقاد قرارداد ۵٠٠ میلیون دلاری بین شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و فولاد اکسین خوزستان به منظور تامین ۵۰۰ هزار تن ورقه‌های API، از جمله اقدامات بی نظیر در یکی از مجموعه‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشور است.

ترکی از شروع مطالعات طرح ذخیره سازی گاز جهت تامین سوخت پایدار شرکت های تولیدی فولاد برای زمستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ساخت مخازن گازی برعهده شرکت فولاد اکسین خوزستان است، برنامه ریزی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده تا مشکلی متوجه تولید نشود.وی با بیان اینکه مواد اولیه مخازن ذخیره سازی گاز، در شرکت فولاد اکسین تولید می‌شود، عنوان کرد: طرح‌های فولادی ضمن اشتغال زایی بیش از دو هزار نفر، ارزش افزوده ۲.۵ برابری برای صنعت فولاد اکسین خوزستان در پی خواهد داشت.

انضباط مالی زمینه ساز توسعه سرمایه گذاری است

در ادامه علیرضا زمان پور مدیرعامل شرکت صبا انرژی، با اشاره به ظرفیت های شرکت فولاد اکسین و توانایی این شرکت در زمینه سود آوری بیشتر از بازارهای داخلی و خارجی، گفت: دو طرح فولاد سازی و احیای اکسین، پس از انجام کلنگ زنی توسط وزیر محترم کار، در حال طی کردن مراحل اجرایی است.وی به قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری فولاد اکسین با شرکت توسعه ملی گاز ایران اشاره کرد و افزود: این قرارداد، بزرگترین قرارداد امضا شده در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امسال است.  وی همچنین تاکید کرد: انضباط مالی زمینه ساز توسعه سرمایه گذاری است یعنی به طور کلی اگر روند بلند مدت قیمت‌گذاری به عنوان جزئی از انضباط مالی حاکمیت شفاف باشد، سرمایه‌گذاری در هر صنعتی به سمت موفقیت هدایت می‌‌شود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها