به گزارش اقتصاد میهن از روابطعمومی بیمهدانا، دکتر رضا جعفری به تحلیل و ارزیابی صنعت بیمه کشور، چالشهای حاکم بر این بازار، بررسی عملکرد بیمه دانا در سالگذشته و راهبردهای آینده، مهمترین اقدامات انجام شده، فرصتها و تهدیدها، راهبردهایکلان و نیز انتظارات هیاتمدیره از کارکنان این شرکت پرداخت.وی با تحلیل وضعیت بیمهکشور، منطقه و جهان و همچنین مقایسه حق بیمه تولیدی آنها اظهار داشت: رشد حق بیمه تولیدی در حوزه بیمههای زندگی در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان بسیار پایین است و امیدواریم با اعمال سیاستهای تاثیرگذار و برنامههای توسعهای، به سهم بیشتری دست یابیم.
مدیرعامل بیمهدانا، از رشد ۱۳۸ درصدی این شرکت در شاخص حق بیمه تولیدی در سال گذشته که نسبت به متوسط صنعت رشد چشمگیری داشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد: روند رو به رشد فعالیتهای این شرکت در سالجاری با قوت و شتاب بیشتری تداوم یابد.رضا جعفری، تحقق اهداف راهبردی صنعت بیمه را در گرو اصلاح و بهروزرسانی مقررات، آییننامهها و قوانین بیمه در کشور دانست و از صاحبنظران امر خواست در این حوزه با اصلاح قوانین، دستِ شرکتهای بیمه را در توسعه فعالیتهای بیمهگری باز نگه دارند.وی، هوشمندسازی فعالیتهای بیمهگری در بیمهدانا و صنعت بیمه کشور را در گرو حمایت، تعامل، و همافزایی نهاد ناظر و کلیه دستاندرکاران فعال در این صنعت دانست و اظهار داشت: پاشنه آشیل صنعت بیمه در حوزه بهرهبرداری از تکنولوژیهای نوین است و این حوزه نقش پررنگی در افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد، بنابراین ضرورت دارد برنامه جامع و مدونی در این خصوص تدوین و عملیاتی شود.
ایشان سپس به بررسی عملکرد بیمه دانا در سال گذشته پرداخت و ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای همه کارکنان ستاد، صف و شبکه فروش، از صدرنشینی این شرکت در شاخص فروش در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: سال گذشته با تولید حق بیمهای در حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان و پرداخت حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت به بیمهگذاران، کارنامه درخشانی از خود در صنعت بیمه کشور ثبت کردیم.وی، تقویت حوزه سرمایهگذاری، توجه بیشتر به بیمههای اموال و مسئولیت، تقویت شبکه فروش و نمایندگان و همافزایی دست اندرکاران را لازمه پیشرفت صنعت بیمه عنوان کرد و در ادامه به مهمترین اقدامات انجام شده این شرکت در طی سال گذشته اشاره کرد.
دکتر جعفری، افزایش توانگری مالی شرکت، هوشمندسازی خدمات بیمهای، تقویت بخش ستادی و شبکه فروش، مولدسازی منابع مالی، توسعه بازار و گسترش فعالیتهای برونمرزی را از مهمترین فعالیتهای شرکت در سال گذشته برشمرد و نقش مدیریت روابطعمومی را درخصوص دنبال کردن فعالیتهای مستمر در رشد و تقویت برندینگ شرکت ارزشمند و اثرگذار دانست.وی با اشاره به راهبردهای کلان این شرکت، رسیدن به سهم ۱۵ درصدی بازار تا پایان سال ۱۴۰۳ را، چشم انداز ایدهآل بیمه دانا عنوان کرد و افزود: تقویت برند و اعتبار شرکت، جذب بازارهای جدید، قبولی بیمه اتکایی از نهاد ناظر، توسعه بیمهگری تکافل، تقویت سرمایهگذاری و اعمال سیاستهای راهبردی در بیمههای اموال و خرد، از مهمترین برنامههای سال جاری بیمه دانا محسوب میشود.
مدیریت بهینه ریسک و اجرای سیاستهای راهبردی در سالجاری
دکتر سیدداود حسینی عضو هیأت مدیره بیمه دانا نیز، به کسب رتبه نخستِ این شرکت در شاخص حق بیمه تولیدی در بین شرکتهای بیمه خصوصی کشور، در سال گذشته اشاره کرد.ایشان اظهار داشت: این شرکت امانتدار ۴۵ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت است و ما مکلف هستیم با مدیریت بهینه ریسک و اجرای سیاستهای راهبردی، اهداف شرکت را به خوبی محقق سازیم.وی با اشاره به اینکه هیاتمدیره شرکت در سال گذشته ۱۰۸ مصوبه داشته است، از تلاشهای همه کارکنان شرکت تقدیر و خواستار تقویت حوزه بازاریابی و شبکه فروش، مشتریمداری، وصول مطالبات و توجه به حوزه بیمههای اموال و مسئولیت شد و افزود: به منظور رفع نیازها و مطالبات مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری ایجاد شده تا در کنار سایر مدیریتهای ستادی، به انجام عملیات لازم در خصوص رفع نیازها و مطالبات مشتریان و بیمهگذاران بپردازد.