۱۴۰۲ چهارشنبه ۶ ارديبهشت چاپ

درپی توافق تهران و دمشق؛ سالیانه ۵۰ هزار زائر ایرانی سوریه می‌روند

درپی توافق تهران و دمشق؛ سالیانه ۵۰ هزار زائر ایرانی سوریه می‌روند

اقتصاد میهن: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور هیات اقتصادی ایران در سوریه از اعزام سالیانه ۵۰ هزار نفر به سفر زیارتی سوریه به عنوان نتیجه بخشی از گفت‌و گوها در بخش گردشگری سیاحتی خبر داد.

مهرداد بذرپاش، با اشاره به حضور هیات اقتصادی ایران در سوریه از اعزام سالیانه ۵۰ هزار نفر به سفر زیارتی سوریه به عنوان نتیجه بخشی از گفت‌و گوها در بخش گردشگری سیاحتی خبر داد.بذرپاش افزود: اهم مسائلی که در دستور کار بود امروز( چهارشنبه) نهایی خواهد شد که اصلی‌ترین محور، رفع کاستی‌ها و موانع فعالیت بخش خصوصی و تولیدی در کشور سوریه است و طی مذاکره با طرف سوری تلاش شد با آسیب شناسی، موانع موجود، بررسی و برطرف شود.وی ادامه داد: کاهش تعرفه ورودی کالاها و به صفر رساندن آن‌ها مورد توافق طرفین قرار گرفت که فرصت مغتنمی برای فعالین اقتصادی و صادرات کالاست.

به گفته وزیر راه و شهرسازی توافق شد سالی ۵۰ هزارنفر سالانه به سفر زیارتی سوریه مشرف شوند و در کنار آن گردشگری سیاحتی مورد توجه قرار گیرد. هم‌چنین سه منطقه آزاد تجاری مورد توافق قرار گرفت که ایران فعالیت خود را در این حوزه آغاز کند.بذرپاش خاطرنشان کرد: فعال سازی کریدور ریلی ِمسافری میان سه کشور ایران، عراق و سوریه که در گذشته برقرار بود، مجدداً برقرار شود. فعالسازی راه آهن شلمچه_ بصره نیز با کمک طرف عراقی در دستور کار است.

بذرپاش ادامه داد: تبادل مستقیم بین بانکی دو کشور مطرح شد چرا که شبکه بانک کشور تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و دو بانک عامل در دوطرف می‌توانند تبادلات مالی مستقیم را انجام دهند که فرصت خوبی برای تجار و فعالان اقتصادی است، همچنین انجام بانک مشترک و بیمه مشترک نیز در دستور کار قرار گرفت‌.وزیر راه و شهرسازی به سرمایه گذاری در میادین نفتی و پالایشگاه‌ها اشاره کرد که فرصتی برای سرمایه‌گذاری صنعت نفت ما است و در این خصوص توافق برای ایجاد شرکت‌ شهرهای صنعتی را برشمرد که فرصت مغتنمی برای تهیه کننده هاست.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه اقتصاد دریا خاطرنشان ساخت: کالاها با کشتی کانتینری به کشور سوریه حمل می‌شود و مقرر شد با افزایش ظرفیت و ارسال منظم، این بخش نیز رونق بگیرد. بذرپاش با حائز اهمیت دانستن اپراتوری برخی از بنادر، گفته‌های خود را ادامه داد و افزود: مقرر شد یک بندر در اختیار طرف ایرانی قرار بگیرد که سرمایه‌گذاری در بستر بنادر کشورها فرصت بی‌نظیری برای ما فراهم می‌کند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها