۱۴۰۲ چهارشنبه ۳۰ فروردين چاپ

جوابیه بیمه ایران در خصوص گزارش «مامور حراستی که رئیس بیمه ایران شد»

جوابیه بیمه ایران در خصوص گزارش «مامور حراستی که رئیس بیمه ایران شد»

اقتصاد میهن: در پی انتشار گزارشی در خصوص بیمه ایران دراقتصاد میهن که به نقل از آفتاب‌نیوز با عنوان "در بیمه ایران چه خبر است؟"درج شده بود، این شرکت جوابیه‌ای ارسال کرده و ضمن تهدید این پایگاه خبری به شکایت، گزارش مورد اشاره را نیز "یک تحلیل علیل" ارزیابی کرده است! بیمه ایران نوشته که انتظار می‌رفت رسانه "دستاوردهای درخشان" این شرکت بازتاب داده شود!

متن کامل جوابیه بیمه ایران به شرح زیر است: بدیهی است بمنظور صیانت ازجایگاه حقوقی شرکت سهامی بیمه ایران ومدیران خدوم وکارکنان شریف آن، پیگیری ازمراجع قانونی ذیمدخل و وفق مقررات موضوعه کشوری تا حصول نتیجه قطعی، ملحوظ نظر قرارگرفته است.

۱-شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه و تنها شرکت بیمه دولتی از سال ۱۴۰۱ سیاست خود را بر توسعه و بهبود کیفیت خدمات متمرکز نموده و عدم صدور بیمه نامه‌ها و قرارداد‌های بیمه‌ای با نرخ غیر فنی و ارائه شرایط مغایر با آیین نامه‌های شورای عالی بیمه به مفهوم عقب‌نشینی آرام از سهم بازار نمی‌باشد.

۲-بیمه ایران با درک وضعیت بازار و لحاظ نیاز‌های بیمه‌ای آحاد جامعه، ارتقای فرایند‌های آسان دریافت خدمات از جانب بیمه گذاران را به سرعت دنبال می‌نماید تا علاوه بر ارائه خدمات بیمه‌ای، به عنوان اهرم اجرایی حاکمیت، در شکل دهی و ساماندهی روند حرکت صنعت بیمه در مسیر ارتقای سطح خدمات اثرگذار باشد و در همین راستا از سال قبل، گام‌های موثری در تسهیل و سیال نمودن فرآیند خدمات آغاز کرده که آثار و برکات آن عاید مردم شریف و بیمه‌گذاران خواهد شد، شرکت فارغ از دغدغه‌های تبلیغاتی نظیر کاهش سهم و... روند اصولی را اجرا می‌نماید و بنا ندارد به بهانه کسب سهم بازار نسبت به صدور قرارداد‌های زیان‌ده که نتیجه و برآیند نامساعد آن متوجه بیمه‌گذاران خواهد شد اقدام نماید.

۳-    بیمه ایران طبق روال همه ساله، همزمان با تهیه صورت‌های مالی شرکت اصلی، نسبت به تهیه صورت‌های مالی تلفیقی و ارائه به حسابرس و مجمع نیز اقدام می‌نماید که در سال ۱۴۰۰ هم برای شفاف سازی حداکثری و رعایت تصمیمات حاکمیتی و وزارت امور اقتصاد، این صورت‌های مالی حتی در سامانه کدال برای عموم مردم ایران منتشر و در دسترس قرار گرفته که درحال حاضر هم قابل مشاهده است. (صورت‌های مالی هر دو سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، شرکت اصلی و تلفیقی گروه در سامانه کدال بارگذاری شده است.)این موضوع خود نشان دهنده این است نویسنده این گزارش، بدون مطالعه و آگاهی از روند درج صورت‌های مالی شرکت، گزارش خود را منتشر نموده است.

۴-    هزینه‌های اداری و عمومی شرکت در سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۱۰۵۰ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۱۷۰۰ میلیارد تومان و علت بخش عمده‌ای از این افزایش هم این است که در سال ۱۳۹۹ افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی‌ها داشتیم و طبیعتا با افزایش ارزش دفتری دارائیها، هزینه استهلاک دارائی‌ها که در بخش اداری و عمومی در صورت‌های مالی طبقه‌بندی میشود، از سال ۱۴۰۰ به بعد، همه ساله مبلغ بیشتری نسبت به سنوات قبل از تجدید ارزیابی خواهد بود.

۵-  صورت جریان وجوه نقد شرکت طی سال ۱۴۰۰ نسبت به کل سال ۱۳۹۹ در تمامی موارد حاکی از افزایش در جریانات خالص ورود و خروج و حتی افزایش ۱۳۰۰ میلیارد تومانی در مانده وجوه در مقطع پایان سال دارد.با توجه به شفافیت و انتشار صورت‌های مالی در سامانه کدال، امیدواریم مدیر مسئول محترم آن رسانه، بمنظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و بی‌اعتمادی بیمه‌گزاران و مدیران به رسانه‌های گروهی، مطالب را با دقت نظر بیشتری اخذ و منتشر نمایند.

۶- بیمه ایران- انگلستان در حالت- Off ‏ Run، صرفا موظف به تسویه تعهدات خود بوده و در این حالت بیمه ایران ناگزیر به حفظ تعداد حداقلی از پرسنل خود در انگلیس می‌باشد، از سوی دیگر علی رغم ادعای آن رسانه، از آنجا که تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اتحادیه اروپا باعث شده شرکت‌های واگذارنده اتکایی و موسسات بروکری از اوایل سال ۲۰۱۱ سهم خسارت‌های پرداختی و یا تغییرات خسارت معوق را به بیمه ایران – انگلستان اعلام نکنند، رویکرد بیمه ایران در خصوص فعالیت نمایندگی لندن نیز، " حفظ منافع بیت‌المال مطابق با فرآیند‌های اداری دوران تحریم‌ها " بوده است.

۷- ادعای غیرواقعی رسانه آفتاب‌نیوز مبنی بر انتصاب مدیرعامل و بکارگیری نزدیکان وی در اداره هتل عباسی اصفهان و نمایندگی لندن، قویا تکذیب می‌شود و قاطعانه اعلام می‌کنیم که علی‌رغم استفاده آن رسانه از کلید واژه تکراری انتصابات نزدیکان، مدیران بیمه ایران بدور از این حاشیه‌سازی‌ها، با تمام توان خود، روند ایجاد و توسعه تسهیلات خدمت‌رسانی به آحاد جامعه و بیمه‌گزاران را ادامه خواهند داد و بزودی با تکمیل پروژه‌های بیمه ایران، خبر‌های خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد.

۸-    ضمن تکذیب تمامی مفاد موارد مندرج در خصوص شرکت توسعه کسب و کار سبا و شرکت‌های تابعه، یادآور میشود هلدینگ توسعه کسب و کار سبا بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده در سال ۱۴۰۱، علاوه بر افزایش قریب به ۳۰ درصدی سودآوری نسبت به سال ۱۴۰۰ (علیرغم بحران‌های فراگیر و نابسامانی‌های اقتصادی) توانسته است با تحقق ۱۷۰ درصدی اهداف بودجه‌ای ترسیمی شرایط مطلوبی را در کارنامه فعالیت‌های خود به ثبت برساند که این مهم با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت توسعه‌ای در قالب دو برنامه صد و ده روزه در سال ۱۴۰۱ (با هدف انسجام بخشی به فعالیت‌ها و ارائه عملکرد و دستاوردها) برنامه ریزی و اجرا گردیده و در قالب دو همایش کاربردی به اطلاع ذینفعان، مسئولین و مردم شریف ایران رسیده و گزارش این پیشرفت‌ها و فعالیت‌ها پیش از این در رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری به صورت گسترده ارائه، چاپ و منتشر گردیده است.

۹- در خصوص پرداخت حق مشاوره به مشاوران، گرچه استفاده از ظرفیت مشاوره در هلدینگ‌های چند وجهی از ضرورت‌های اولیه فعالیت‌های توسعه‌ای است و یقینا در پیشبرد اهداف تخصصی سازمانی مفید فایده ولازم است، اما این هلدینگ در دوره اخیر فعالیت خود (سال ۱۴۰۱) تنها از خدمت ۳ مشاور زبده در حوزه‌های حقوقی، بیمه و مالیات و عمرانی (که اتفاقا هر سه نفر آن‌ها در دوره مدیریت گذشته جذب و مشغول به فعالیت شده اند بهره برده است) و رقم پرداختی اعلامی به آن‌ها بسیار پایینتر از نصف رقم ادعایی اعلامی هم نمی‌شود لذا پرداخت مبلغ مطروحه در خبر منتشره ناصحیح بوده و تکذیب می‌شود.

۱۰-در خصوص وضعیت شرکت سبد گردان آسال و صندوق‌های وابسته آن، از جمله صندوق ارزش کاوان آینده (که در دوره مدیریت گذشته تشکیل شده است) ذکر این نکته ضروری است که با برنامه‌های سیستمی صورت گرفته در دوره مدیریت جدید، این صندوق اکنون دوران افزایش بازدهی خود را سپری کرده، به گونه‌ای که بازدهی امروز آن بالغ بر ۴۰ درصد است، ضمن آنکه در سال گذشته این شرکت با تشکیل و تاسیس صندوق دیگری به نام صندوق درآمد ثابت ارزش کاوان ایرانیان به یکی از بزرگترین صندوق‌های درآمد ثابت در بازار سرمایه تبدیل شده و اکنون به لحاظ سود دهی نیز در رتبه‌های اول بازار بورس قرار دارد که البته استقبال گسترده مردمی از این صندوق نیز دلیل محکمی و متقنی بر رد ادعای مطروحه می‌باشد.

۱۱- در خصوص هتل آبان مشهد ذکر این نکته ضروری است که اطلاعات ارائه شده در خصوص زیان انباشته هتل، مربوط به سال‌های فراگیری کووید ۱۹ و انتشار ویروس کرونا درکشور است. در آن سال‌ها نه تنها این هتل بلکه تمامی صنعت هتل داری و گردشگری در جهان دچار مخاطره و کاهش درآمد شده اند. اما در دوره مدیریت جدید با برنامه ریزی‌های منسجم صورت گرفته در سال گذشته و مدیریت بهینه هزینه ها، نه تنها کلیه دیون و بدهی‌های سال‌های قبل این هتل پرداخت گردیده، بلکه با اصلاح ساختار مدیریتی و نوسازی تجهیزات و بناها، این هتل در حال حاضر با سطح ضریب اشغال متوسط ۸۰ درصدی توانسته است سال ۱۴۰۱ را با سودآوری مطلوب به پایان برساند به گونه‌ای که امروزه بسیاری از همایش‌ها و سمینار‌ها و ضیافت‌های کاری و خانوادگی در مشهد در این هتل برگزار می‌شود و در نتیجه این اقدامات درآمد سال ۱۴۰۱ هتل آبان نسبت به سال قبل از آن افزایش ۹۰ درصدی را شاهد بوده است.

در خاتمه، انتظار می‌رفت با تعمق وتدبر افزون‌تر که از لوازم واسباب ضروری در کارکرد رسانه محسوب می‌گردد وبا مروری به مندرجات ده‌ها رسانه معتبرداخلی درقالب مصاحبه، خبر، گزارش دریکسال اخیر، دستاورد‌های درخشان شرکت سهامی بیمه ایران راموردمطالعه دقیق قرار می‌دادید، بدون تردید هیچ روزنامه‌نگار منصفی نمی‌تواند تلاش و مساعی شبانه‌روزی و خدمات غرورآفرین کارکنان و مدیران این شرکت را انکار نماید، اگر این انتظار از شما نیست که خدمات شایسته و بی‌بدیل آحاد کارکنان محترم در اقصی نقاط کشور را تبیین نمایید، ولی چرا آن را وارونه و واژگونه جلوه می‌دهید! شاید از فرط عدم اطلاع دقیق از مبانی صنعت بیمه، قلم از مسیر انصاف خارج کرده‌اید؟!

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها