۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ فروردين چاپ

کمبود و گرانی عجیب مرغ در بازار ؛ قیمت مرغ رکورد زد

کمبود و گرانی عجیب مرغ در بازار ؛ قیمت مرغ رکورد زد

اقتصاد میهن: بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم به محدوده ۸۰ تا ۸۴ هزار تومان رسیده است.

همچنین عرضه مرغ گرم در مغازه‌ها نیز محدود شده است و بنابر گفته برخی از مغازه‌داران چون در مبدا قیمت مصوب رعایت نمی‌شود و آنها نیز مجبور هستند با قیمت‌های بالا خریداری کنند و از آن طرف نیز ممکن است به دلیل رعایت نشدن قیمت مصوب توسط دستگاه‌های مربوطه جریمه شوند به همین دلیل مرغ خریداری نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران ، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ و کمبود مرغ گرم در مغازه‌ها گفت: قیمت مرغ گرم کیلویی ۶۳ هزار تومان است و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است. مهدی یوسف‌خانی افزود:به دلیل اینکه مرغداران قیمت مصوب مرغ زنده یعنی ۴۴ هزار تومان را رعایت نمی‌کنند و قیمت مرغ در مبدا بالا می‌رود واحدهای صنفی نیز برای اینکه جریمه نشوند مرغ را با قیمت بالا از مرغداران خریداری نمی‌کنند تا قیمت مصوب رعایت شود.وی  با بیان اینکه مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۴۵ هزار تومان در مغازه‌ها به میزان کافی وجود دارد، گفت: توزیع گسترده آن در واحدهای صنفی از امروز آغاز و در میادین میوه و تره بار نیز از روزهای گذشته این عرضه انجام شده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها