۱۴۰۱ سه شنبه ۲۵ بهمن چاپ

شماره‌گذاری خودرو مناطق آزاد در سرزمین اصلی مجاز شد+جزئیات

شماره‌گذاری خودرو مناطق آزاد در سرزمین اصلی مجاز شد+جزئیات

اقتصاد میهن: معاون اول رئیس‌ جمهور مصوبه هیات وزیران در خصوص شیوه پلاک‌گذاری ملی و تردد در سرزمین اصلی خودروهای مجاز به تردد در مناطق آزاد تجاری - صنعتی را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ به پیشنهاد وزارت اقتصاد و صنعت و معدن و استناد به اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.تصویب‌نامه شماره ۹۵۲۴۰/ت ۵۹۸۶۰ ه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۳ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱– در بند ۲ عبارت ” خودرو‌های وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شود” و عبارت ” در بورس کالا” حذف می‌شود.

۲– بند ۵ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۵- خودرو‌هایی که تا پیش از ابلاغ این تصویب‌نامه طبق مقررات موجود مجاز به تردد در مناطق آزاد هستند مشروط به پرداخت عوارض و بدهی‌های مربوطه و حقوق ورودی مشتمل بر حقوق گمرکی و سود بازرگانی مصوب مجاز به پلاک‌گذاری ملی و تردد در سرزمین اصلی هستند.خودرو‌های مستثنی شده از حکم بند ۱ تفاهم‌نامه مشترک شورای عالی مناطق آزاد و گمرک مشمول این بند نیستند.

تبصره– قیمت خودرو برای محاسبه حقوق عوارض گمرکی با رعایت ماده ۱۴ قانون امور گمرکی مصوب سال ۱۳۹۰ از طریق سامانه مرتبط با سازمان امور مالیاتی کشور (سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو) تعیین می‌شود. سازمان مذکور موظف است اطلاعات قیمتی این سامانه را به‌طور مستمر به روز کند. این مصوبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ توسط محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها