۱۴۰۱ يکشنبه ۹ بهمن چاپ

۵۰۰ تن ریل قطار شهری تولید شده در ذوب‌آهن اصفهان به مشهد رسید

۵۰۰ تن ریل قطار شهری تولید شده در ذوب‌آهن اصفهان به مشهد رسید

اقتصاد میهن: مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت: طی قرارداد منعقد شده با ذوب آهن اصفهان تمام ریل ۶ کیلومتر در خط ۳ قطار شهری مشهد که ۱۱۰۰ تن است تا آخر امسال تامین می‌شود که از این تعداد تاکنون ۵۰۰ تن از ریل‌ها وارد مشهد است و ۶۰۰ تن دیگر تا قبل از پایان سال به مشهد ارسال می‌شود.

بیش از ۱۳ سال است که تعداد واگن‌های خط یک روی عدد ۶۰ مانده است و هنوز تغییری نکرده است شاید در سال‌های اولی که کلید قطار شهری مشهد زده شد این تعداد واگن برای مشهد معقولانه به نظر میرسید، اما اکنون باتوجه به جمعیت ۵/۳ میلیونی مشهد و جابه جایی روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر در خط یک و دو قطار شهری مشهد قطعا جوابگوی جابه جایی این جمعیت و سیل زائرانی که هر ساله به مشهد روانه می‌شوند نخواهد بود.

مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت: با توجه به اینکه کشور در بحران تولید واگن قراردارد،دولت اولین اولویت خود را تامین ۶۴۰ دستگاه واگن برای تهران قرار داده است، ولی باوجود اینکه دو سال از مناقصات آن میگذرد به دلیل تامین منابع مالی، هنوز خروجی نداشته است. کیانوش کیامرز افزود: بر طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قطار شهری مشهد، باید ۶ کیلومتر  را  تا سال ۱۴۰۳ ریل گذاری کند لذا برای تامین قطار برای این مسافت، از ۱۰۰ دستگاه واگنی که برای خط ۲ قطار شهری مشهد تدارک دیده  شده که از این تعداد ۷۰ دستگاه را سال گذشته تحویل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد دادیم، و تعداد ۳۰ واگن را هنوزتحویل ندادیم که طی مراسمی تا پایان سال این ۳۰ دستگاه واگن تحویل داده خواهد شد.

وی  تصریح کرد: از تعداد ۳۰ دستگاه واگنی که هم اکنون در اختیار داریم تعداد ۱۵ واگن را تحویل بهره برداری می‌دهیم و تعداد ۱۵  واگن را برای خط ۳ در نظر بگیریم  دغدغه‌ای برای دورنمای واگن‌های خط ۳ نداریم.کیامرز بیان کرد: در خصوص قطار‌های خط ۱ با وجود حمایت‌هایی که از شورای شهر مشهد داشتیم، ولی هنوز به جمع بندی نرسیدیم و دولت اجازه خرید واگن را به هیچ شهری نداده است تامین واگن‌های خط ۱ یکی از بحران‌های ما در سال آینده خواهد بودکه امیدواریم با پیگیری‌های شهردار حداقل ۱۵ واگن را  خریداری کنیم. او تصریح کرد: حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان  اعتبار برای مدت سه سال، جهت  تامین واگن‌ها پیش بینی شده است، ولی تاکنون این بودجه تامین نشده است. طی قرارداد منعقد شده با  ذوب آهن اصفهان تمام ریل ۶ کیلومتر در خط ۳ قطار شهری مشهد که ۱۱۰۰ تن است تا آخر امسال  تامین  می‌شود  که  از این تعداد تاکنون ۵۰۰ تن از ریل‌ها وارد مشهد است و ۶۰۰ تن دیگر تا قبل از پایان سال به مشهد ارسال می‌شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها