۱۴۰۱ چهارشنبه ۵ بهمن چاپ
وزیر اقتصاد مطرح کرد:

تخصیص بیش از ۶۹ هزار میلیارد تومان توسط بانک مسکن به طرح نهضت ملی مسکن

تخصیص بیش از ۶۹ هزار میلیارد تومان توسط بانک مسکن به طرح نهضت ملی مسکن

اقتصاد میهن: سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه ذیل طرح نهضت ملی مسکن در 10 ماهه امسال 807 هزار مورد افتتاح حساب داشتیم، گفت: بانک مسکن با 204 هزار نفر که پرداختی خود را تکمیل کرده‌اند، قرارداد منعقد کرده و بیش از 69 هزار میلیارد تومان تخصیص داده است.

سید احسان خاندوزی با ارائه آماری از پرداخت تسهیلات خرد از سوی شبکه بانکی کشور اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۳۶۲ هزار فقره وام به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان فقط وام خرد بدون ضامن پرداخت شده است.وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۷۸۰ هزار و ۶۵۹ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۰۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل۵۴ درصد رشد داشته است. از ابتدای امسال تا اول بهمن ماه ۶۷۷ هزار و ۷۸۵ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.وزیر اقتصاد یادآور شد: از تیرماه امسال از مجموع ۲۲۸ هزار پرونده تشکیل شده در شبکه بانکی برای دریافت وام ودیعه مسکن، ۱۹۲ هزار نفر تسهیلات خود را به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه ذیل طرح نهضت ملی مسکن در ۱۰ ماهه امسال ۸۰۷ هزار مورد افتتاح حساب داشتیم، ادامه داد: بانک مسکن با ۲۰۴ هزار نفر که پرداختی خود را تکمیل کرده‌اند، قرارداد منعقد کرده و بیش از ۶۹ هزار میلیارد تومان تخصیص داده است. وی با اشاره به میزان واریزی به حساب سازندگان مسکن در این طرح تا پایان دی ماه آن را ۴۷ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در کنار این روش تامین مالی مسکن، وزارت راه و شهرسازی از سایر بانک‌های کشور کمک گرفته تا پیمانکاران وارد طرح شوند. در این روش، پیمانکار در طرف قرارداد با بانک، واحدهای مسکونی را می‌سازد و بعد از تکمیل واحد به متقاضیان تحویل داده می شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها