۱۴۰۱ دوشنبه ۲۶ دي چاپ

واحد جدید PVC در پتروشیمی بندرامام احداث مي شود

واحد جدید PVC در پتروشیمی بندرامام احداث مي شود

اقتصاد میهن: رئیس مجتمع PVC شرکت پتروشیمی بندرامام از آغاز مطالعات احداث یک واحد جدید PVC در این مجتمع خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنايع پتروشیمی خلیج فارس،مهندس باقدم در پنل تخصصی صنعت پتروشیمی و زنجیره ارزش صنعت چرم و کفش در حاشیه نهمین نمایشگاه امپکس گفت: برای تأمين نیاز بازار چه از لحاظ حجم مورد نیاز و چه گرید‌های مورد نیاز بازار داخل، نیازمند اطلاعات دقیق هستیم و با توجه با رویکرد شرکت برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، از انجمن‌ها، مشتریان و مصرف کنندگان داخلی دعوت می‌شود تا نظرات خود را در این باره به شرکت ارائه کنند.وي با بيان اينكه ظرفیت تولید PVC در کشور ایران، تا پیش از انقلاب ۲۰ هزارتن در سال بوده که اکنون به ۷۵۰ هزار تن در سال رسیده است گفت: تا ۱۰ سال پیش EPVC را از خارج وارد می کردیم و با احساس ضرورت تأسيس یک واحد در داخل کشور، پس از بررسی و هم‌اندیشی با مشتریان و برآورد میزان مصرف سالانه ۲۰ هزار تن كشور، واحد E-PVC پتروشیمی اروند با ظرفیت ۴۰ هزارتن در سال احداث شد.رئیس مجتمع PVC شرکت پتروشیمی بندرامام افزود: بررسي ها نشان مي دهد كه نیاز بازار بیش از این میزان است و ضرورت ایجاد ظرفیت‌های جدید احساس مي شود. ‌

PVC محصولي ارزشمند در دنیای امروز است سالانه ۸۰ میلیارد دلار تولید ثروت می‌کند و این روند افزایشی است و با توجه به رشد متوسط ۳.۲ درصدی آن پیش بینی می شود حجم بازار تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۲ میلیارد دلار در سال برسد. ۱۵۰ سال از تولد PVC در جهان می‌گذرد و امروز سالانه ۵۵ میلیون تن از این محصول در دنیا تولید می‌شود که ۶۰ درصد مصرف آن در آسیا و اقیانوسیه است و از این میزان، ۹۴ درصد مربوط به S-PVC و ۶ درصد E-PVC است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها